Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Bilgi nedir? Atomlar bilgiyi nasıl taşır? Bilgi yok olur mu?

O kadar anlayamadığım bir konu ki nasıl soracağımı dahi bilmiyorum. İnternete baktığımda sözlük anlamı dışında bir şey bulamıyorum. Bilginin bilimsel tanımı, ne olduğunu, zaman ve boyut tanımıyor oluşuna anlam veremiyorum. 11 boyutlu evren teorisi doğruysa boyutlardan biride bilgi olabilir mi acaba?

Bilgi, Kuantum Fiziğinde bir Qubit'in 3 farklı durumdan birini temsil etmesidir. Örnek olarak "1 / 0 / 1 ve 0 arasındaki süperpozisyon" durumu gibi diyebiliriz. Bu 3 durum bize evrendeki bilgi dediğimiz şeyi sunar,bu bilgi ölçüldüğünde 2 durumdan birini alabilirken(0 ya da 1) ölçülmediği zaman 3 durumdan birini alabildiği bilinir. Bilgi özünde kendine aittir, bilgi soyut bir şeydir ancak maddelerin üzerindeki tesiri özellikle de kuantum dünyasında çok fazla gün yüzüne çıkmaktadır. Bu bilgi bir maddeye tesir ettiğinde o maddenin de kimliği ortaya çıkmaktadır. Ki bildiğimiz üzere bir çok bilgi çeşidi vardır kuantum dünyasında, konum bilgisi, spin bilgisi vs. Bu bilgiler bir parçacığın varlığını ortaya koymak için olmazsa olmaz bilgilerdir. Bilgiyi atomlar taşır mı sorusuna gelirsek, bilgiyi evvela taşıyorlar bu konuda şüphemiz yok, bilgi yok olur mu diye soracak olursan, bilgi yok olmaz ancak yer değiştirebilir.

Puan Ver

“Cahillik, daha sıklıkla bilgiyi değil, güveni doğurur; ısrarla şu veya bu problemin bilimle çözülemeyeceğini iddia edenler, çok bilenler değil, az bilenlerdir.”