Evrim Ağacı'na Sorular

Evrim Ağacı'nın işleyişi ve detaylarıyla ilgili tüm sorularınızı sorabilirsiniz. Bilimle ilgili genel sorularınızı lütfen buraya sormayınız ve ilgili kategorileri kullanınız.

Evrim ağacı sitesinde bilimseverler olarak tek bir çatı altında toplanmış bir aile gibiyiz. Evrim ağacı gibi kaliteli ve özgün bir içerik platformu bilmiyorum, evrim ağacı sitesine yazı yazarak katkıda bulunmak isterim. Kuantum fiziği ve kuantum gravitasyon alanında bilgi sahibiyim.

Evrim Ağacı'nda içerik üretmek isteyenlerin takip etmesi gereken adımları burada anlatmıştık.

Ayrıca herhangi bir yazılı içerik göndermeden önce Yazılı İçerik Kurallarımızı okuduğunuzdan da lütfen emin olun.

Bu kuralların her birine uyan içerikler göndermeniz halinde editörlerimiz değerlendirmeye alacak ve uygun bulurlarsa yayınlayacaklardır.

Sevgiler.

Füsun Selin
Kemoterapi sırasında maske takmalı mı, takmalıysa hangi maskeyi takmalı ?

Eğer bir kişi risk grubunda ise (örneğin babanız örneğinde olduğu gibi savunma sistemi zayıf/zayıflatılmış biriyse) maske takması zaten öneriliyor. Mümkünse N95 maske takabilirse iyi olur, yoksa da cerrahi maske takabilir. Diğer hijyen kurallarına ve sosyal mesafelendirme kurallarına çok daha sıkı uyması gerekiyor; mecburi durumlar haricinde asla dışarı çıkmamalı, etrafındaki kişiler için de geçerli bu. Zaten hekiminiz sizi yönlendirecektir, onun yönlendirmelerine uyun. Maske konusunu da ona sorun. İnternetten sağlık tavsiyesi almaya çalışmayın. Geçmiş olsun, kolaylıklar.

Tüm Sorular

“İlim ve fen ve ihtisas nerede varsa, sanat nerede varsa gidip öğrenmeye mecburuz. Çok çalışmaya mecburuz. Çalışmak demek ise boşuna yorulmak terlemek değildir.”