Ribozom

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Ribozom

ribozom

mRNA translasyonunun, yani protein sentezinin, gerçekleştiği küçük bir sitoplazmik organel.

Serbest halde, birbirinden ayrı iki alt birim şeklinde bulunur. Alt birimlerin birleşmesi ve protein sentezinin başlaması mRNA'nın bağlanması ile gerçekleşir. mRNA'nın okunması ve protein sentezi belli bir yönde olur, ribozomun A-bölgesinden P-bölgesine doğru ve RNA'nın 5' ucundan 3' ucuna doğru. Ribozom, zarsız bir organel olduğu için hem ökaryotlarda hem de prokaryotlarda bulunur.http://tr.scribd.com/doc/64574529/Ribozom