Patojen

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Patojen

Pathogen

Konak olarak bulaştığı canlının fizyolojisini bozan ve genelde hastalıklara neden olan mikroorganizmalar (virüsler, bakteriler, prionlar ve mantarlar) için kullanılır. Kelimenin kökeni Yunancadan gelmektedir ve "acı oluşum" demektir.

Virüslerde görülen Adenoviridae, Picornaviridae, Herpesviridae, Hepadnaviridae, Flaviviridae, Retroviridae, Orthomyxoviridae, Paramyxoviridae, Papovaviridae, Polyomavirus, Rhabdoviridae, Togaviridae aileleri, bakterilerin büyük bir çoğunluğu (örneğin vereme neden olan Mycobacterium tuberculosis bakterisi), mantarlarda Candida, Aspergulus, Cryptococcus, Histoplasma, Pneumocytis gibi cinsler patojen mikroorganizmalara örnektir.

• Science Daily. Pathogen. (2018, Ağustos 11). Alındığı Tarih: 11 Ağustos 2018. Alındığı Yer: Science Daily