Partenogenez

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Partenogenez

partenogenez

Döllenme olmaksızın gerçekleştirilen üremedir. Hayvanlarda ve bitkilerde döllenmemiş bir dişi gametin gelişip yeni bir birey meydana getirmesidir. Sürüngenlerde görülürken, memelilerde ve kuşlarda görülmemektedir. Partenogenezin çeşitlilik konusunda kısır olmasına rağmen, enerji sarfiyatı konusundaki avantajlarından ötürü evrimsel süreçte korunduğu düşünülmektedir.
Asma biti ve arılarda mevsimlik partenogenez vardır.Yazın böyle ürerler, kışa dayanması gereken yumurtalarını döllenme yoluyla üretirler. Ayrıca denizyıldızları, ipekböcekleri, kurbağalar, filokseralar partenogenez yoluyla üreyebilirler.
Mogie, Michael (1986). "Automixis: its distribution and status". Biological Journal of the Linnean Society 28 (3): 321–9. doi:10.1111/j.1095-8312.1986.tb01761.x.

Rekombinasyon