Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Paralog genler

paralog-genler

Bir tek genomda gen ikilenmesi ile oluşmuş ve işlevleri farklılaşmış, benzer genler.
Paraloglar birbirlerine gen ikilenmesi bağı ile bağlıdırlar. Tanımın genel oluşuna bakılırsa, paraloglar için aynı genomda bulunmalarına/kalmalarına veya ortaya çıkışlarının zamansal göstergesine dair bir ön koşul yoktur.
Genel olarak paraloglar, biyolojik olarak uzak fakat mekanik olarak ilişkili işlevlere sahiptir. Paralogların işlevsel farklılaşlmaları karmaşık bir konudur.
İçparalog, Dışparalog ve Yalancı paralog olarak tanımlanmış üç farklı biçimi vardır.
(Koonin, 2005)
Evrim. Futuyma,Douglas J. 2008. Çeviri editörleri: Aykut Kence,A.Nihat Bozcuk. Palme yayınları.
Hücrenin Moleküler Biyolojisi. 2008, Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter. TÜBA.
Orthologs, Paralogs and Evolutionary Genomics. Koonin,Eugene V. Annu.Rev.Genet. 39:309–38. 2005.
A Tight Link between Orthologs and Bidirectional Best Hits in Bacterial and Archaeal Genomes. Yuri I. Wolf and Eugene V. Koonin. 2012, Genome Biol. Evol. 4(12):1286–1294.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 18/07/2019 23:33:05 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/6392