Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu bir nano-enjektör. Yani metrenin milyarda biri boyutlarında olan bir iğne gibi düşünebilirsiniz. Bu aletin görevi, hücreler gibi nano ölçekli cisimlerin içerisinde DNA veya diğer kimyasallar (ilaçlar) gibi molekülleri enjekte etmeye yarıyor. Böylece kanser çalışmalarının kolaylaşması, yeni genetik manipülasyon yöntemlerinin geliştirilmesi hedefleniyor.

Bu cihazların üretimi, Mikro Elektro-Mekanik Sistemler (MEMS) ve Nano Elektro-Mekanik Sistemler (NEMS) gibi mühendislik alanlarına giriyor. Bu alanlar, genellikle Makina Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve Malzeme Mühendisliği'nin kesişim alanında bulunuyor. Ancak bu alanlardan çıkan ürünler bilgisayar bilimlerinden çevre bilimlerine kadar çok çeşitli alanlarda kendilerine uygulama alanı buluyor.

Geleceğin teknolojilerinin üretildiği bu sahalar, aynı zamanda gelecekte bilgisayarlarımızın da kat kat hızlı çalışmasını sağlayabilecek araştırmaların sürdürüldüğü bilim alanları. Bu alanlar, her ne kadar akıl almaz derecede zor gözükse de, oldukça basit ve kolayca kavranabilecek üretim teknolojileri kullanıyor. Örneğin, tıpkı bir odunu kesip biçerek bir sandalye üretebilecek olmanız gibi, nanoüretim mühendisleri de silikon kalıpları kesip biçerek, üst üste ekleyip parçalar çıkararak bu ürünleri yaratıyor. Ancak normalde bir marangoz testere, çekiç, çivi, vb. mezo-boyuttaki üretim araçlarını kullanırken, bir nano-mühendis elektron ışınları, X-ışınları, lazer ışınları gibi üretim araçlarını kullanıyor. Bu sayede nano ve mikro boyutta üretim yapabilmek mümkün oluyor.

Bu aletin nasıl çalıştığını gösteren hareketli bir görseli aşağıdan izleyebilirsiniz:

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/07/2019 07:15:01 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3696