Mobilom

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Mobilome

Organizmalarda genetik çeşitliliğin üretimi için başlıca yardımcı unsurlar olan, hareketli genetik öğeler bütünü. Ökaryotlarda transpozon adı verilen hareketli parçacıklar mobilomları oluştururken, prokaryotlarda profajlar ve plazmidler önemli mobilomlardır.Mobilomlar, bakteriyel genomların evriminde temel roldedirler ve yatay gen aktarımının esas yapısıdırlar. Bu hareketli öğeler, bakteriyofajları, plazmidleri, integronları, genomik adaları, transpozonları ve insersiyon dizilerini içerir Örneğin, Laktik asit bakterilerinin hareketli genetik öğrelerinin işlevleri arasında karbonhidrat, aminoasit ve sitrat metabolizması, proteinlerin hidrolizi, ekzopolisakkaritlerin ve bakteriyosinlerin üretimi, antibiyotiklere ve ağır metallere direnç, fajlara direnç ve DNA restriksiyon ve modifikasyon sistemleri bulunmaktadır.The influence of gene transfer on the lactic acid bacteria evolution.

1. Mljekarstvo 59 (3), 181-192. 2009, Bacun-Druzina et al.

2. Recombination and the nature of bacterial speciation. Science 315 (5811), 476-481. 2007, Fraser et al.

3. Defining the mobilome, In: Horizontal gene transfer: Genome in flux. Eds. Gogarten M.B., Gogarten J.P., Olendzenski L.C., Human Press, LLC, 13-27. 2009, Siefert J.L.

Lokus