Mitokondriyal DNA (mtDNA)

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Mitokondriyal DNA (mtDNA)

Mitochondrial DNA

Anne tarafından aktarılan, sitoplazmada bulunan mitokondri organeli içerisindeki nükleik asittir. Bitkilerdeki karşılığı kloroplastik DNA'dır. Bakteriyel DNA'ya ökaryotik DNA'dan daha yakındır. Bu da, ökaryotik hücrelerin, prokaryotlardan, Endosimbiyotik Teori dahilinde evrimleştiğini desteklemektedir.

Kaynak: Sykes, B (10 September 2003). "Mitochondrial DNA and human history". The Human Genome. Wellcome Trust.

Mimikri