Maya yapay kromozomu

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Maya yapay kromozomu

Yeast artificial chromosome

Yapay bir kromozom olmakta olup 100 kb (baz çifti) den 3000 kb'ye kadar DNA parçalarını klonlamakta kullanılır. Maya DNA'sı kullanılarak üretildiği için ismi maya yapay kromozomudur.

Bir Maya yapay kromozomunun(YAC) üretimi:

1. Strachan T. (2011). Human molecular genetics / Tom Strachan and Andrew Read, 4th ed.

2. Haldi M, Perrot V, Saumier M, Desai T, Cohen D, Cherif D, Ward D, Lander ES. Large human YACs constructed in a rad52 strain show a reduced rate of chimerism. Genomics. 1994 Dec;24(3):478-84.

Myö (Milyon yıl önce)