Kokuyla Keşfet (Esra Öz)

2 dakika
2,261
Tüm Reklamları Kapat

Kokunuzu Bu Kitap ile Keşfedeceksiniz!

Türkiye'de ilk defa “Kokuyla Keşfet” adıyla kitap yayınlandı. Kitapta koku almanın bilimsel yönleri eğlenceli bir dille işlenirken, kokunun cinselliğe ve insan ilişkilerine etkisi, hastalıklar, parfüm gizemli yönleri ve kokuyla ilgili daha birçok konuyu ele alınıyor.

"Kokuyla Keşfet" kitabında 52 bilim insanı ve uzman bir araya geldi, Sağlık Editörü ve Biyolog Esra Öz yazdı. Son yıllarda nörobilim alanında bilimsel haberler çalışan Öz, beynin işleyiş mekanizması ve bunun iletişim alanında kullanmanın yolları üzerinde çalışmalarını sürdürdü. Kokunun iletişimdeki rolünü, nörobilim ile birleştiren Öz, kokunun insanlar üzerindeki etkisi üzerine araştırmaları, bilim insanları ve uzman görüşleri çerçevesinde bir araya topladı. “Kokuyla Keşfet” isimli kitabının sunumlarını yapmaya başlayan Öz, farklı örneklerle kokunun iletişimdeki önemini anlatıyor ve büyük ilgiyle izleniyor.

Tüm Reklamları Kapat

Kokunun insanları ve markaları nasıl etkilediğini anlatan Öz, kokunun insanları ve markaları nasıl etkilediğinden, kokunun iletişimde ve ilişkiler üzerindeki etkisini vurguladı. Öz, kokunun insanların aşk hayatından, hastalıklara hatta yediğimiz yemeklere kadar çok büyük etkisinin olduğunu dile getirdi. Kokunun bazı hastalıkların ön belirtisi olurken, koku alamama hastalıklarını anlatan Öz, “Yıllar boyu çok iyi bildiğiniz peynir, kahve gibi kokuları unutursanız Alzheimer, Parkinson riskine karşı tetkik yaptırın. Günümüzde artık nesnel ölçüm metotları ile koku duyusunun ölçümlerini de yapabiliyoruz” diye konuştu.

Kokunuz ‘Aşk Hormonu’ mu?

İnsanların doğal olarak salgıladıkları Feromonlar ve bunun aşk hayatımıza yansıması nasıl oluyor? Koku almada, “feromon” adı verilen moleküller önemli rol oynuyor. Bu zerreciklerin aşkı bile kontrol ettiği düşünülüyor. Yapılan araştırmalara göre aşk vücutta feromon maddesinin salgılanmasıyla başlıyor. Aşkın kokusu olarak tanımlanan bu madde beynin ilgili bölümlerini uyarıyor ve aşk doğuyor. Her insanın parmak izi gibi kendine özgü bir kokusu var ve bu koku ile kendilerine en uygun eşi seçiyorlar. Feromon’a bu nedenle ‘aşk hormonu’ da deniyor. Bu zerrecikler sayesinde bireylerin kendilerine eş olarak genetik olarak kendilerinden en farklı kişiyi seçtikleri ve bu şekilde nesillerin daha iyiye gittiği düşünülüyor.

Tüm Reklamları Kapat

Kraliçeler Çekicilik için Ne Yapmış?

Tarihte koku, insanları etkileme konusunda o kadar önemlidir ki 12. yüzyılda Mısır Kraliçesi olan Cleopatra, güzel bir kadın olmamasına rağmen Mısır rahiplerine hazırlattığı kokularla döneminde nam salmış, gülün de içinde bulunduğu esanslarla büyük bir etki meydana getirmiştir. Babil ve Çin’de de kraliçeler çekici olmak için gül ve zambak kullanmışlar.

Mutluluk İçin Ne Koklamalı?

Yapılan çalışmalarda, farklı aromaterapik kokuların beynin aktivitesini farklı şekilde etkilediği araştırma sonuçları ile gösterilmiştir.

Örneğin; lavanta ve bergamot gibi uçucu yağların beyinde “mutluluk hormonu” olarak bilinen endorfin salgısını 8-12 kat artırıp, uygulamadan birkaç dakika sonra ruhsal ve fiziksel bir gevşeme sağladığı bildirilmiş.

* Greyfurt içeren bir parfüm sürmüşse karşımızdaki altı yaş daha genç olduğunu düşünüyor beyin!

* Yaz geceleri bahçelerden yayılan çim kokusu kalp atışlarımızı hızlandırıp heyecanlanmamıza sebep oluyor.

* Biberiye gibi aromalar canlandırıyor, yasemin sakinleştiriyor...

* Limon, aroması canlandırır, konsantrasyon ve performans gücünü arttırır.

* Yasemin, sakinleştirir; korku ve uyku bozukluklarını giderir.

Tüm Reklamları Kapat

* Fesleğen, keyfi yerine getirir ve rahatlatır.

* Biberiye, acı hissini azaltır, Yorgunluğa karşı da etkilidir.

* Gül, tatlı gül kokusu, duyulan harekete geçirir.

Satın Almak İçin:

1. D&R
  2. idefix
  3. Kitapyurdu

Esra Öz'ün Facebook Sayfası ve sorularınız için buraya tıklayınız.

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/04/2024 12:35:12 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2283

Isı

Ç. M. Bakırcı. Kokuyla Keşfet (Esra Öz). (2 Mayıs 2014). Alındığı Tarih: 16 Nisan 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/2283
Bakırcı, Ç. M. (2014, May 02). Kokuyla Keşfet (Esra Öz). Evrim Ağacı. Retrieved April 16, 2024. from https://evrimagaci.org/s/2283
Ç. M. Bakırcı. “Kokuyla Keşfet (Esra Öz).” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, 02 May. 2014, https://evrimagaci.org/s/2283.
Bakırcı, Çağrı Mert. “Kokuyla Keşfet (Esra Öz).” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, May 02, 2014. https://evrimagaci.org/s/2283.