Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden bilim insanları, belirli koşullar altında retinanın kızılötesi ışığı algılayabildiğini duyurdular. Normalde, “görme” dediğimiz olay şöyle gerçekleşir: “foton” adı verilen ışık parçacıkları gözün retina tabakası tarafından emilir ve bu emilim, algılanan ışığı “görmemizi” sağlayacak olan molekülleri (“fotopigmentleri”) uyarır.

Bu pigmentlerin ürettikleri elektrik sinyalleri beyne iletilerek değerlendirilir ve görüntü algılanır. Retinada, normalde tek bir foton sadece tek bir molekül tarafından emilir. Ancak, araştırmacılar çok sayıda fotonu seri bir şekilde kızılötesi ışık atımları yapan lazerlerin içine sıkıştırarak ve atım süresini kısa tutarak, iki fotonun tek bir fotopigment aracılığıyla aynı anda emilmesini sağladılar.

Buna göre, normalde görünemeyen kızılötesi ışık, atım süresi kısaldıkça, çıplak gözle görünür hale geldi. Uzmanlar, bu yöntem ile geliştirilecek olan yeni bir oftalmoskop (göz içinin incelenmesini sağlayan alet) sayesinde, sarı nokta hastalığı gibi bazı retina bozukluklarının daha iyi anlaşılabileceğini söylüyorlar.

Kaynak: Phys.org