Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Güncel Bilim Haberleri
Kafana takılan neler var?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
Ece Müker
Son on yılda, eski DNA'yı analiz etmedeki bilimsel ilerlemeler, araştırmacıların atalarımızın genetik çeşitliliğini incelemelerine olanak sağlamıştır. ABD ve Almanya'daki araştırmacılar tarafından yapılan bu son çalışmada, Orta ve Üst Paleolitik'in bakteri genomları incelendi ve ekibin genomunu daha sonra yeniden oluşturabildiği antik bir organizma ortaya çıkarıldı.
Gündem
1391 gönderi
Güncel Bilim Haberleri
Communications Earth and Environment dergisinde yayınlanan yeni bir çalışma, Mars'ın eski ikliminin Kanada'nın soğuk Newfoundland bölgesine benzer şekilde soğuk ve buzlu olabileceğini gösteriyor. Araştırmacılar, Dünya'daki toprakları Mars'taki Gale Krateri'nde bulunanlarla karşılaştırarak Mars toprak örneklerinde bolca bulunan X-ışını ile tespit edilemeyen maddelere odaklandı. Çalışma, bu maddelerin soğuk, donma noktasına yakın koşullarda oluştuğunu ve korunduğunu öne sürerek, eski Mars'ın sıcak ve nemli olduğu düşüncesini sorguluyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Proceedings of the Royal Society B dergisinde yayınlanan bir çalışma, yuva yapan kerevitlerdeki canlı renklerin belirli adaptif amaçlar için değil rastgele evrimleştiğini öne sürüyor. Çalışma 400 kerevit türünü analiz ederek parlak renkli olanların çoğunlukla yeraltında yaşadığını keşfetti. Parlak renkler 260 milyon yıl içinde bağımsız olarak 50'den fazla kez evrimleşmiştir. Bu durum, canlı hayvan renklerinin her zaman adaptif bir işleve hizmet ettiği yönündeki yaygın inanca meydan okuyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Arkeologlar, kuzey Peru'da 4.000 yıllık bir tapınak ve tiyatro kalıntıları ortaya çıkardı. La Otra Banda, Cerro Las Animas adı verilen bu alan, İlk Dönem'e ait karmaşık oymalar ve duvar resimleri içeriyor. Bu keşif, bölgedeki erken kurumsallaşmış din hakkında bilgiler sağlıyor. Buluntu, iyi bilinen Peru arkeolojik alanlarından binlerce yıl daha eskiye dayanıyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Christ Episcopal Kilisesi'ndeki bir inşaat ekibi, bir manolya ağacını sökerken asırlık eserlerden oluşan bir hazineye rastladı. Rahip Daniel Cenci ve cemaat üyeleri, 1700'lerin başından 1800'lerin ortalarına kadar uzanan çanak çömlek, tabak, cam eşya ve hayvan kemikleri ortaya çıkardı. Bu alan, muhtemelen 1800'lerin başında orada yaşamış olan varlıklı bir adam olan George Davis'e ait eski bir evle ilişkili bir kök mahzeni ya da sarnıç olabilir. Kilisenin yaklaşan 200. yıldönümüne denk gelen bu keşif, bölgenin zengin tarihine ışık tutuyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Leeds Üniversitesinden araştırmacılar, Alzheimer hastalığı olan bir beyindeki protein yapılarını gözlemlemek için kriyo-elektron tomografisi kullandılar. Çalışma, β-amiloid ve tau proteinlerine odaklanarak, bu proteinlerin düzenlenişlerini ve yeni moleküler yapılarını ortaya çıkardı. Bu önemli gelişme, Alzheimer hastalığındaki protein etkileşimleri hakkında yeni bilgiler sağlıyor. Bu teknik, nörolojik bozukluklar için yeni tedavilerin ve tanı yöntemlerinin geliştirilmesini hızlandırabilir.