Tüm Reklamları Kapat
Bilim Haberleri
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Bugün bilimseverlerle ne paylaşmak istersin?
Gündem
Bağlantı
Ekle
Soru Sor
Stiller
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
İnsanlar neden Dünya'yı bu kadar önemsiyor . Dünya'dan başka gezegenler varken , onları araştırmak varken neden sadece dünya . Buraya ileride yaşamicakta olsakda ikince evimiz Mars'ın fotosu
Türkiye'de Flört Uygulamalarını Kullanmak Neden Ayıp Olarak Görülüyor?

Bu konu hakkında yazdığım makale, nasıl değerlendiriyorsunuz?
💥 4.0 - DUTLUCA-SULUSARAY (TOKAT)
🌐 Kandilli | 5.0km | 24 Temmuz 2024 Çarşamba 23:20:11
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Deniz Toprak
Yapay zeka ve insan çabasını bir araya getirmeyi amaçlayan Ramanujan Machine adında matematiksel varsayım aracı geliştirilmiş. Yakın gelecekte matematiksel deneyler yapan amatör matematikçiler görme ihtimalimiz var, bilgiler ekte. İngilizce bilmeyenler Google Çeviri ya da DeepL kullanarak okuyabilir. Fiziğe bile etki edecek keşiflerin sayısını artırabilir böyle araçlar, sitesi de şu: https://www.ramanujanmachine.com/
Bitkilerdeki bu ''tüycükler'' neden varlar ve işe yarıyorlar? Fotoğrafta gördüğünüz bitki Viola sp.'nin bir yaprağı, yani evlerimizde görmeye alışık olduğumuz menekşe. Bu yapılara ''Trikom'' diyoruz. Trikomlar, bitkilerdeki yer üstü epidermal hücrelerinin bir uzantısı olarak tek veya çok hücreli uzantılar şeklinde tanımlanır. Bu uzantılar bitkilerin gelişiminde önemli bir rol oynar ve çok çeşitli türlerde görülür. Trikomlar, otçul hayvanlar, ultraviyole (UV) ışın, patojen saldırıları, aşırı terleme, tohum yayılması ve tohum koruması gibi doğal tehlikelere karşı koruyucu bir bariyerdir. Bitkiler, farklı abiyotik ve biyotik streslere karşı korunmak için birçok savunma mekanizması geliştirmiştir. Trikomların morfolojisi ve yoğunluğu, bitki ile çevresi arasındaki etkileşimleri düzenleyerek bitki fizyolojisi ve ekolojisinin çeşitli yönlerini etkiler.
Anonim Anonim
Bilim tarihinden,jeolojiye,evrime ve daha birçok bilimsel konuya değinen bir kitaptır.Ayrıca sadece bilimsel konuları anlatmakla kalmayıp,okurlarların bu konular hakkında gezmek isteyecekleri yerler(müzeler vs.) tavsiyelerde bulunuyor.Bilim tarihine girmek,bilimin uğraştığı ana konularda temel bilgilere sahip olmak istiyorsanız kesinlikle okumanız gereken kitaplardan biridir.
10.0/10