Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Gündem
Bugün Türkiye'de bilime ve bilim okuryazarlığına neler katacaksın?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
Moderatör Uyarısı
Yanlış Komünite 1 moderatör tarafından eklendi
Eser tavsiyelerinizi Eser & Tavsiye Platformu'na giriniz.
Hem öğretmenlerin hemde öğrencilerin okuması gereken bir kitap. Problemlere nasıl yaklaşılmasını öğretir. Özellikle öğretmenlere öğrencilere problemi nasıl kendi çözebileceklerinide öğretmesi için bir yol gösterici kitap.
💥 3.2 - ELDES-ILGIN (KONYA)
🌐 Kandilli | 3.8km | 14 Temmuz 2024 Pazar 22:08:38
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Ali Can Kaçar
Neandertellere ne olduğu konusunda iki popüler teori var.İlk teoriye göre göç eden Sapiensler ile yerli Neanderteller ilişki içerisine girdiler ve Neanderteller zamanla Sapiensler altında eridiler. Diğer teori ise Sapienslerin bir toplu soykırıma girişmesi ve Neandertelleri ortadan kaldırmış olmaları. Eğer bu teori doğru ise insanlık en büyük toplu katliamlardan birini gerçekleştirmiş olabilir.
Ali Can Kaçar
İnsanlık iki ayak üstünde dik pozisyonda yürür hale geldiğinde bir sorun ile karşılaştı. Dik pozisyonda yürüyen kadınların kalçaları daraldı ve haliyle üreme kanalları da küçüldü. Bu küçülmeyle kafası oldukça büyük bebekler ile doğum ölümleri baş gösterdi. Erken doğum yapan kadınlar ise hayatta kaldılar ve çok çocuk sahibi oldular. Böylece doğal seçilim erken doğum yapan kadınlara hayatta kalma şansı tanıdı.
Bu bitki topuz dikeni (Echinops ritro), küre şeklindeki mavi veya mor çiçek başları ve dikenli yapraklarıyla tanınan otsu bir bitkidir.

Genellikle Akdeniz bölgelerinde, kuru ve kayalık alanlarda bulunur. Kuraklığı yüksek, drenesi iyi olan topraklarda çok iyi yetişir. Kolayca tohumdan yetiştirilebilen topuz dikeni, çiçeklenme dönemi boyunca hiç bakım gerektirmez. Zaten çoğunlukla kendiliğinden yetişir, tıpkı karahindiba tohumlarına benzeyen tohumlara sahiptir.

Geleneksel olarak bitkinin bazı kısımları, özellikle kök ve yaprakları, sindirim problemleri ve cilt hastalıkları  gibi çeşitli rahatsızlıkların tedavisinde kullanılmıştır; bitkinin toprak altındaki kökleri çay gibi demlendirilerek tüketilince iltihap önleyici olarak kullanılabilir.

Kadınlarda süt üretimini arttırır, memedeki şişliği gidermeye yardımcı olur. Ayrıca fotoğraflarda göründüğü gibi dikenleri taş ile ezilip içindeki etli kısım da tüketilir. Zahmetle ulaşılan bu iç kısımın yenmesinin yanında tohumlar kurutulup dikenlerden ayrılınca balla karıştırılarak da tüketilebilir. Sedef hastalığı gibi bazı cilt sorunlarında da yardımcı olur.

Bir diğer ismiyle mavi dünya dikeninin ayrıca tansiyonu düşürücü, mide ve karaciğer destekleyici, şeker dengeleyici, iştah açıcı ve düşük dozlu müshil etkisi bulunmaktadır.