Tüm Reklamları Kapat
Bilim Haberleri
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Kafana takılan neler var?
Güncel Bilim Haberleri
Bağlantı
Ekle
Soru Sor
Stiller
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
Ece Müker
Araştırmacılar, Eylül 2023'te kaydedilen ve 9 gün boyunca dünya çapında hissedilen sismik olayın, Grönland'da meydana gelen büyük bir toprak kayması sonucu oluşan 650 metrelik bir tsunami tarafından tetiklendiğini açıkladı. Science dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, bu devasa dalgalar, eriyen buzulların etkisiyle oluştu ve sarsıntılar küresel ölçekte kaydedildi. Uzmanlar, iklim değişikliğinin bu tür olayları artırabileceği konusunda uyarıda bulunuyor.
Gündem
1551 gönderi
Güncel Bilim Haberleri
Ece Müker
Bilim insanları, Mars'ın yüzeyinin altında yer alan yoğun yapılar keşfetti. Yerçekimi anomalileri ile tespit edilen bu gizemli yapılar, eski okyanus tortularıyla kaplı ve volkanik ya da çarpma kaynaklı olabilir. Ayrıca, Olympus Mons yanardağının altında devasa bir erimiş kaya bulutu bulundu. Bu bulgular, Mars'ın jeolojik olarak hâlâ aktif olabileceğini ve yeni volkanik yapılar oluşturma potansiyeline sahip olduğunu gösteriyor. Gelecekte planlanan MaQuIs misyonu, Mars’ın yeraltını daha ayrıntılı inceleyerek bu yapılar ve gezegenin dinamik süreçleri hakkında daha fazla bilgi edinmeyi amaçlıyor.
Ece Müker
Monash Üniversitesi'nden araştırmacılar, 500 milyon yıllık göktaşı çarpmalarını analiz ederek, Dünya'nın bir zamanlar Satürn gibi halka sistemine sahip olduğu sonucuna vardılar. 466 milyon yıl önce bir asteroitle yakın bir çarpışma, Dünya'nın etrafında bir halka oluşmasına neden oldu ve bu halka, milyonlarca yıl boyunca yavaşça Dünya'ya düştü. Bu keşif, Dünya'nın iklim evrimine dair önemli ipuçları sunarken, halka sisteminin gezegenin sıcaklıklarını nasıl etkilediği konusunda da yeni bir anlayış getiriyor.
Ece Müker
Araştırmacılar, Mars yüzeyinde görülen örümcek benzeri oluşumları, Dünya'daki özel bir laboratuvarda ilk kez başarıyla yeniden yarattı. Bu "örümcekler," Mars'ın CO2 buzu altındaki gaz basıncının ani bir süblimleşme ile yüzeye çıkması sonucu oluşan jeolojik yapılar. NASA bilim insanları, düşük basınç ve sıcaklığı simüle eden bir ortamda deney yaparak bu gizemli yapıların nasıl ortaya çıktığını gözlemledi. Çalışma, Mars'taki örümceklerin Kieffer modeline uygun olarak nasıl oluştuğunu doğrularken, zig-zag desenli bacakların oluşumuna dair de yeni ipuçları sundu.
Ece Müker
2011 yılında, Grönland'daki Flade Isblink buz örtüsünde yeraltı gölünün çökmesiyle, uydu görüntülerinde "eldiven" benzeri bir hayalet figürü belirdi. Bu gizemli çöküntü, gölün altındaki mağaranın ani boşalması sonucu oluştu. Yaklaşık 3 kilometre uzunluğundaki yapı, NASA'nın gözlemlerine göre yeraltı gölünün hızla boşalmasının kaydedilen ilk örneği olabilir. Araştırmalar, gölün yıllar içinde yeniden dolmaya başladığını ve buz örtüsünün yavaş yavaş eski haline döndüğünü gösterdi.
Ece Müker
Pleistosen dönemi gençlerine odaklanan bir araştırma, Buz Devri gençlerinin günümüz ergenleri gibi benzer ergenlik evreleri yaşadığını ortaya koydu. Journal of Human Evolution'da yayımlanan çalışmada, yaşları 10 ila 20 arasında olan 13 bireyin kemiklerinden ergenliğe dair ipuçları keşfedildi. Araştırma, bu gençlerin ergenliğe 13,5 yaşında girdiğini ve 17-22 yaşlarında yetişkinliğe ulaştıklarını gösteriyor. "Romito 2" adlı benzersiz bir birey üzerinde yapılan analizler, sosyal rollerine ve fiziksel görünümlerine dair yeni bilgiler sunuyor.