Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Güncel Bilim Haberleri
Bugün Türkiye'de bilime ve bilim okuryazarlığına neler katacaksın?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
Trinity College Dublin'deki araştırmacılar, saç kırılmalarını incelemek için bir makine geliştirerek mekanik stresin ve ağartma gibi işlemlerin saçı nasıl etkilediğine dair yeni bilgiler ortaya koydu. Ekip, kırılmaya eğilimli saçların daha hızlı ve kapsamlı bir şekilde kırıldığını tespit etti. Ağartma işlemi, kırılmayan saçların bile benzer hasar modelleri sergilemesine neden oldu. Bu araştırma, saç biyomekaniğini daha iyi anlamak ve saç bakım ürünlerini geliştirmek için gelecekte yapılacak çalışmaların önünü açıyor.
Gündem
1406 gönderi
Güncel Bilim Haberleri
Ece Müker
SpaceX, NASA’nın 843 milyon dolarlık sözleşmesi kapsamında, Uluslararası Uzay İstasyonu’nu (UUİ) yörüngeden çıkarmak için geliştirilen United States Deorbit Vehicle (USDV) üzerinde çalışacak. USDV, mevcut Dragon uzay aracının daha büyük ve güçlü bir versiyonu olacak, 46 Draco iticisi ve genişletilmiş bir gövdeye sahip olacak. NASA, istasyonun son mürettebatının ayrılmasından kısa bir süre sonra USDV’yi fırlatacak. İstasyonun yörüngesi doğal olarak azalarak yaklaşık 2.000 kilometre uzunluğunda dar bir koridorda okyanusun açık bir alanına yönlendirilecek.
Ece Müker
Mars’ta araştırmalarını sürdüren Curiosity keşif aracı, Gediz Vallis Kanalı’nda ilginç bir keşfe imza attı. Araç, yanlışlıkla bir kayayı kırarak saf elementel sülfür kristallerini ortaya çıkardı. Bu sarı kristaller, Mars’ta daha önce saf formda hiç görülmemişti. NASA’nın Jet İtiş Gücü Laboratuvarı’ndan proje bilimcisi Ashwin Vasavada, bu keşfi “çölde bir vaha bulmaya” benzeterek, sülfürün orada olmaması gerektiğini ve bunun çok heyecan verici bir gelişme olduğunu belirtti. Curiosity’nin bu keşfi, Mars’ın su geçmişi ve jeolojik evrimi hakkında yeni bilgiler sunabilir. Keşif aracı, kimyasal analizler için kayalardan toz örnekleri toplamaya devam ediyor.
Ece Müker
New York’ta gerçekleştirilen bir açık artırmada, bir Stegosaurus iskeleti 44,6 milyon dolara satılarak bugüne kadar açık artırmada satılan en değerli fosil oldu. Sotheby’s müzayede evi, “Apex” lakaplı fosilin yedi teklifçi tarafından arandıktan sonra anonim bir alıcıya satıldığını duyurdu. Fosil, 2022 yılında Moffat County, Colorado’da ticari paleontolog Jason Cooper tarafından keşfedilmişti. 3.35 metre boyunda ve yaklaşık 8.23 metre uzunluğunda olan Apex, 319 fosil kemik elemanının 254’üne sahip ve büyük, sağlam bir yetişkin birey olarak değerlendiriliyor. Ayrıca, dinozorun artriti olabileceğine dair kanıtlar var. Fosilin bir müzede sergilenmesi gerektiğini savunan bazı paleontologlara rağmen, yeni sahibi Apex’i bir ABD kurumuna ödünç vermeyi planladığını belirtti.
Ece Müker
NASA, yüksek maliyetler ve fırlatma gecikmeleri nedeniyle su arayan Viper ay gezgini projesini iptal ettiğini duyurdu. Viper keşif aracı, Ay’ın güney kutbunda su araması yapacaktı. Şimdiye kadar yaklaşık 450 milyon dolar harcanan proje, ekstra testler ve artan maliyetler nedeniyle sürekli erteleniyordu ve diğer projeleri tehdit ediyordu. Astrobotic Technology, Griffin ay aracını önümüzdeki yılın sonuna kadar uçurmayı planlıyor, ancak artık yanında bir ay gezgini taşımayacak. NASA, Ay’daki su varlığını incelemek için diğer projeler üzerinde çalışmaya devam edeceğini belirtti.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Exeter Üniversitesi araştırmacıları, ChatGPT'nin yazarların yaratıcılığını artırabileceğini buldu. AYapay zeka fikirleri, hikayelerin yenilikçilik ve kullanışlılık puanlarını artırdı. Ancak bu kullanımı hikaye çeşitliliğinin azalmasına sebep oldu. Araştırmacılar, yapay zeka kullanımının bireysel faydalar sağlarken toplumsal çeşitliliği azaltabileceği konusunda uyarıyor.