Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Güncel Bilim Haberleri
Kafana takılan neler var?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
Weill Cornell Medicine'deki araştırmacılar, menopoz sürecini inceleyen yeni bir beyin görüntüleme çalışması yürüttü. Çalışma, menopoz başlangıcında ve sonrasında beyin hücrelerindeki östrojen reseptörlerinin yoğunluğunun arttığını gösterdi. Araştırmacılar, pozitron emisyon tomografisi kullanarak östrojen aktivitesini incelediler ve bu yoğunluğun bilişsel durumlar ve ruh halleriyle ilişkili olduğunu buldular. Sonuçlar, bu tekniğin menopoz ve östrojen tedavisinin beyindeki etkilerini incelemek için değerli bir araç olabileceğini gösteriyor.
Gündem
1402 gönderi
Güncel Bilim Haberleri
Exeter Üniversitesi araştırmacıları, ChatGPT'nin yazarların yaratıcılığını artırabileceğini buldu. AYapay zeka fikirleri, hikayelerin yenilikçilik ve kullanışlılık puanlarını artırdı. Ancak bu kullanımı hikaye çeşitliliğinin azalmasına sebep oldu. Araştırmacılar, yapay zeka kullanımının bireysel faydalar sağlarken toplumsal çeşitliliği azaltabileceği konusunda uyarıyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Bilkent Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, silikon yongaların derinliklerinde nanoyapılar oluşturmak için geleneksel nanofabrikasyon sınırlamalarını aşan devrim niteliğinde bir teknik geliştirdi. Ekip, uzamsal olarak modüle edilmiş lazer darbeleri kullanarak ve ortaya çıkan alan artırma etkilerinden yararlanarak, mevcut yöntemlere göre bir büyüklük derecesi iyileşme ile 100 nm'ye kadar özellik boyutları elde etti.
Ece Müker
Yeni bir araştırma, kutuplardaki buz tabakalarının erimesinin Dünya’nın dönüşünü yavaşlatarak günlerin uzamasına neden olduğunu ortaya koydu. ETH Zürih’teki araştırmacılar, buz erimesinin su kütlelerini ekvatora taşıyarak Dünya’nın dengesini bozduğunu ve dönüşünü yavaşlattığını belirtti. Çalışma, insan faaliyetlerinin neden olduğu sera gazı emisyonlarının artmaya devam etmesi halinde, bu etkilerin Ay’ın gelgit kuvvetinin uzun süredir devam eden etkisinden daha ağır basacağını öngörüyor. Günlerimizin uzunluğu tipik 86.400 saniyeye kıyasla sadece birkaç milisaniye artarken, bu değişim, iklim değişikliğinin gezegenin derinliklerindeki süreçleri bile etkileyebileceğini gösteriyor.
Ece Müker
Salı sabahı New York ve çevresinde büyük bir patlama ve sarsıntı hisseden insanlar, gökyüzünde bir ateş topu gördüklerini bildirdi. NASA, saatte 54.720 km hızla hareket eden bir meteorun New York Limanı üzerinde görülüp dik bir açıyla alçaldığını ve Özgürlük Heykeli’nin üzerinden geçerek Manhattan’ın 47 km yukarısında parçalandığını açıkladı. Bu olayın, bölgede hissedilen sarsıntı ve patlama seslerinin olası kaynağı olduğunu belirtti. Aynı zamanda, bölgede eş zamanlı askeri faaliyetlerin de bu durumla bağlantılı olabileceği üzerinde duruluyor. NASA, bilgi toplamaya devam ediyor ve elde edilen bilgilerin ön bilgi niteliğinde olduğunu vurguluyor.
Ece Müker
SpaceX, Beryl Kasırgası’nın Starbase’e zarar vermemesi üzerine Starship Flight 5 hazırlıklarına hız kazandırdı. 15 Temmuz’da Booster 12 için yapılan statik ateşleme, 33 motorlu spin prime testi gibi kritik testlerin ardından gerçekleştirildi. Bu testler, aracın güvenli ve etkin çalışmasını sağlamak için yapıldı. Ayrıca, Orbital Fırlatma Sahası’nın ikinci rampası olan Pad B’nin istifleme çalışmaları devam ediyor. SpaceX, Starship programının fırlatma temposunu yılda 25 uçuşa çıkarmayı planlıyor ve bu doğrultuda gerekli hazırlıkları sürdürüyor.