Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Fungus

Fungi

Fungus: maya, küf ve mantarları içeren krallık Mantarlarının yaklaşık 99.000 bilinen organizma türü herhangi biridir. Funguslar, dünyadaki en yaygın organizmalar arasındadır ve büyük çevresel ve tıbbi önem taşımaktadır. Birçok mantar toprakta veya suda yaşamaktadır; diğerleri bitkiler veya hayvanlarla parazitik veya simbiyotik ilişkiler oluştururlar. Funguslar ökaryotiktir. Önceleri funguslar bitki krallığına dahildi fakat funguslar, klorofil içermedikleri ve benzersiz yapısal ve fizyolojik özellikleri ile (yani, hücre duvarının ve hücre zarının bileşenleri) ayırt edildiğikleri için bitkilerden ayrılırdılar.

Mantarlar ve toadstoollar (zehirli mantarlar), ekonomik açıdan önemli fungi olmamalarına karşılık , en kolay tanınanlardır. Mantar kelimesinin Latincesi fungus bütün grup için kullanılmaktadır.

• V.Ahmadjian, et al. Fungus. (2019, Şubat 28). Alındığı Tarih: 28 Şubat 2019. Alındığı Yer: Brittanica