Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı

Fotosentetik Pigmentler

İngilizce

Photosynthetic Pigments

Açıklama

Pigmentler, görünür ışığın sadece belirli dalga boylarını yansıtan kimyasal bileşiklerdir. Bu da onları "renkli" görünmlerine sebep olur. Çiçekler, mercanlar ve hatta hayvan derisi onlara renk veren pigmentler içerir. Işığı yansıtma özelliklerinden daha önemli olanı, bazı dalga boylarını emme kabiliyetleridir.

Belli dalga boylarını emebildikleri ve ışıkla etkileşime girdikleri için pigmentler, bitki ve diğer ototroflar için son derece yararlıdır. Bitkilerde, yosunlarda ve siyanobakterilerde pigmentler, fotosentez için güneş ışığının enerjisinin yakalandığı araçtır. Her pigment spektrumun sadece dar bir aralığında çalıştığı için, genellikle daha fazla güneş enerjisi elde etmek için farklı renkte çeşitli pigmentler üretme ihtiyacı vardır.

3 ana pigmet çeşidi bulunur;

1. Klorofil

2. Karotenoid

3. Fikobilin

Kaynak: Berkeley

Terimin Kullanıldığı İçerikler
Tüm İçerikleri Göster

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/01/2021 20:59:50 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/6915

Notlarım

“Bilim, en üst düzey sağduyudur. Sağlam bir gözleme dayanır ve mantıksal safsatalara karşı acımasızdır.”
Thomas Huxley