Fotosentetik Pigmentler

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Fotosentetik Pigmentler

Photosynthetic Pigments

Pigmentler, görünür ışığın sadece belirli dalga boylarını yansıtan kimyasal bileşiklerdir. Bu da onları "renkli" görünmlerine sebep olur. Çiçekler, mercanlar ve hatta hayvan derisi onlara renk veren pigmentler içerir. Işığı yansıtma özelliklerinden daha önemli olanı, bazı dalga boylarını emme kabiliyetleridir.

Belli dalga boylarını emebildikleri ve ışıkla etkileşime girdikleri için pigmentler, bitki ve diğer ototroflar için son derece yararlıdır. Bitkilerde, yosunlarda ve siyanobakterilerde pigmentler, fotosentez için güneş ışığının enerjisinin yakalandığı araçtır. Her pigment spektrumun sadece dar bir aralığında çalıştığı için, genellikle daha fazla güneş enerjisi elde etmek için farklı renkte çeşitli pigmentler üretme ihtiyacı vardır.

3 ana pigmet çeşidi bulunur;

1. Klorofil