Filogenetik

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Filogenetik

filogenetik

Çeşitli organizma grupları arasındaki evrimsel ilişkinin araştırılmasıdır.
Bu araştırmaya yardımcı olarak filogenetik ağaç kullanılır.
Edwards AWF; Cavalli-Sforza LL (1964). "Reconstruction of evolutionary trees". In Heywood, Vernon Hilton; McNeill, J.. Phenetic and Phylogenetic Classification. pp. 67–76. OCLC 733025912. "Phylogenetics is that branch of life science, which deals with the study of evolutionary relation among various groups of organisms, through molecular sequencing data."

Filogenetik ayakizi