Evren'in De Ömrü Sayılı Mı?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evet; aynen öyle. Evren'in sonuna dair 2 ana senaryo var idi. Birincisi ''ısı ölümü''dür; ''var idi'' dememizin sebebi, diğer senaryonun, son gelişmelerden sonra olasılık kaybetmesidir.

Sıcak patlama ve kaotik bir karmaşa ile var olan Evren, zaten soğumaya ''çalışmaktadır''. Evren genişlemeye devam edecek ve yeteri kadar büyüyünce, yoğunluğu aşırı azalacak ve sıcaklığı kararı kadar düşecek, bunun sonunda Evren donacaktır. Bu, enerji kaynaklarının (yıldızlar gibi) gittikçe ''yerel'' kalması sonucu meydana gelebilir. Bunu şöyle örneklendirebiliriz: 50 metrekarelik bir odayı ısıtmak, 1000 metrekarelik bir kapalı ortamı ısıtmaktan kolaydır. Evren de yeterince genişledikten sonra, enerjinin ulaşamadığı yerler söz konusu olacaktır ve ''son durak''. Big Bang'den itibaren 5 milyar yıl geçene kadar, Evren'in genişleme hızı yavaş yavaş azalıyordu; fakat genişlemeyi sürükleyen karanlık enerjinin varlığı, Evren'in toplam kütlesini yenerek gittikçe hızlanmaya başladı; bu da bir dipnot olarak kalabilir.

Diğer olasılığın, yani ''Isı Ölümü''nün gölgesinde kalan ''Büyük Çöküş''e göre ise Evren'in itme gücü bitince, çekme gücü başlayacak ve böylece büzüşecek; gök cisimleri çarpışarak kaynaşacak ve büyük bir patlamayla, Evren tekrar genişlemeye başlayacaktır. ''Gold Evreni'' olarak bilinen bu modelde, evren Büyük Patlama ile başlar sonra yükselen entropi ve zamanın termodinamik oku, genişlemeyi işaret eder. Evren, çok düşük yoğunluğa ulaşınca çekilmeye başlar. Böylelikle entropi çok fazla alçalır ve zamanın termodinamik oku bu kez ters istikameti işaret eder; Evren çok düşük entropi ve çok yüksek yoğunlukta Büyük Çöküş ile sona erer. Büyük Patlama'nın daha önceki Büyük Çöküş'lerden meydana geldiği ihtimalini ortadan kaldırmamasına rağmen, özellikle Evren'in genişlemesinin hızlandığı tespiti ile bilimsel çevrelerde en çok kabul edilen, ''Isı Ölümü'' adı verilen, Evren'in en sonunda ısı ölümü ile tamamen son bulabilmesi görüşü olmuştur.

Entropi: Evren Düzenli Midir?

Mikro Karadelikler Mümkün Mü? - 3