Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Orijinal Başlık: Bitkiler Acıya Tepki Veriyor Mu? (http://goo.gl/a7B2zk)

Not: Belgeseldeki profesörün ismi Edgar Wagner olacak.  İsmi hatalı yazmışız. Bunun için özür dileriz. Bunu fark eden Ekşisözlük kullanıcısı "ramali"ye ve bu keşfi bize bildiren okurumuz Sn. Caner Tekin'e teşekkürler. Araştırmacı hakkında: http://www.researchgate.net/profile/Edgar_Wagner/

Bitkilerin de acı hissedip hissedemeyeceği uzun süredir merak edilmekte olan bir konu. Çünkü bitkilerin acı hissinin sadece etik çıkarımları olmayacak; aynı zamanda devasa bir canlı aleminin davranışlarını anlama yolunda büyük bir adım atılmış olacak. Smithsonian Müzesi'nin kanalı tarafından hazırlanan bu kısa videoda, oldukça ilginç iki deney ile bitkilerin de elektrik sinyallerini kullanarak çevreye tepki verebildiği gösteriliyor. Üstelik bu tepkinin hayvanlardaki elektrik atımlarından farksız olduğu gösteriliyor. İlk deneyde, eter gibi hayvanların sinir sistemini hedef alan bir kimyasalın bitkileri de aynı şekilde etkilediği gösteriliyor. İkinci deneyde ise, bitkinin vücuduna bağlanan elektrotlarla tehlikeye karşı verdiği tepki takip ediliyor. Gerçekten de bitkiler, vücudun bir kısmı tehdit altındayken tüm vücut boyunca yayılan bir elektrik atımı gönderiyorlar. Bu elektrik atımı tehlike bölgesinden başlayıp köklere kadar ilerliyor. Hayvanlara göre çok daha yavaş ilerleyen bu sinyal, biyolojide uzun yıllardır araştırılan "bitki algısı" konusuna önemli veriler sunuyor.

İyi seyirler.

Kaynak: Adriene Lackey

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/10/2019 05:20:04 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5485

“Bilim hikaye anlatmaktan çok da farklı değildir. Hatta bilim, bir çeşit hikaye anlatıcılığıdır. Fakat bu alandaki hikayeler, gerçek dünyaya ve o dünyaya ait gözlemlerimize dayanır.”
Sean Carroll