Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Anne etkisi

anne-etkisi

Bireylerin sadece annelerinden kaynaklı, genetik olmayan etkilerden ötürü tür içerisinde çeşitliliğin oluşması durumudur.Civcivler arasında annelerinin onları besleme miktarlarına bağlı olarak, genetikle neredeyse hiçbir alakası olmayan bir fiziksel farklılık oluşacaktır. Bu farklılık sayesinde, az beslenebilenlere kıyasla doğada daha kolay hayatta kalabilecek ve kendi yavrularını besleme şansları artacaktır. Bu durumda, beslenmeye bağlı irilik evrimsel bir anlama sahip olmasa da (çünkü tamamen çevresel bir etmendir, ömür içerisinde kazanılan özellikler genetik olarak aktarılamaz), evrime dolaylı bir katkı sağlamaktadır.Evolutionary Analysis by Scott Freeman, Jon Herron (2001)

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/09/2019 20:14:53 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/6334

“Her insan için değişim ve denge arasında optimum bir oran vardır. Çok az değişim? Sıkılırsınız. Çok az denge? Panikler ve adaptasyon becerinizi yitirirsiniz.”