Akrabalık katsayısı

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Akrabalık katsayısı

Coefficent of Relatedness

r = n(0.5)^L ifadesi ile belirlenen akrabalık katsayısı iki bireyin akrabalık bağını belirler. "r" akrabalık katsayısı iken "n" ortak genlerin yüzde cinsinden bir ifadesi "L" ise mayoz sayısı ya da nesil bağlantısını temsil eder. Farklı teorilerde, farklı ve daha kapsayıcı denklemlere rastlamak da mümkündür.

Malécot, G. (1948) Les mathématiques de l’hérédité, Masson et Cie, Paris. Lange, K. (1997) Mathematical and statistical methods for genetic analysis, Springer-Verlag, New-York.

Öterya