Sorunu 'tam anlamamakla birlikte' anladığım kadarıyla 3 boyutlu cisimlerin veri olarak bilgisayarda nasıl tutulduğunu soruyorsun.
Modelleme aşamasından sonra geliştirdiğimiz 3 boyutlu modeli kaydettiğimizde program en basit anlamıyla yüzeyleri ve bu yüzeyleri oluşturan kenarları liste halinde kaydeder. Bu nesne her ne kadar karmaşık olursa olsun nihayetinde 2 boyutlu yüzeylerden oluşur. Tabi ki farklı kaydetme yöntemleri var bunlar zamanla daha da gelişmiştir.
İşin çizimyani görüntüleme kısmına geldiğinde ise bilgisayarlar bakış noktasına göre bu nesnelerin görünecek yüzeylerini ve bu yüzeylerin büyüklüklerini hesaplayarak gösterir. Ekran kartlarının işlemcilerden daha hızlı matematiksel hesaplar yapmasındaki amaç bu zaten.
En basit haliyle anlatmaya çalıştım. Umarım yardımcı olmuşumdur . İyi günler