Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

A Vitamini

Vitamin A

A vitamini veya retinol, A vitamini biyolojik aktivitesine sahip hayvansal kaynaklı bileşiklerin tümüne verilen bir isimdir. Ana işlevlerini, retinol ile onun iki türevi olan retinal ve retinoik asit gerçekleştirir.

Bitkisel kaynaklardaki bazı karotenoidler ise ince bağırsak mukozaları ve karaciğerde retinole dönüşerek A vitamini aktivitesi gösterir (en güçlüsü beta-karoten).

A vitamini sıcağa ve alkaliye dayanıklı, aside, oksidasyona ve ultraviyole ışınlara duyarlıdır.

Kaynakları:

• Karaciğer, süt, yumurta sarısı
  • Sarı, turuncu ve yeşil sebze ve meyveler(karotenoidler)

Baysal, A. (2011). Beslenme, Hatiboğlu Yayınları, Ankara.

Sencer, E. ve Orhan, Y. (2005). Beslenme, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul.