Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Vejetasyon

Vegetation

Coğrafi bir bölgedeki bitkilerin oluşumu ve yayılımıdır. Bunu inceleyen bilim dalına da vejetasyon denebilir. Sinekoloji olarak da bilinir. Ekolojik istekleri aynı olan bitkilerin birlikler oluşturarak 1 veya 2 dominant taksonun kontrolünde gösterdiği yayılışı inceler. Bitkiler bulundukları yerde (doğal ortamlar, beşeri araziler değil) tesadüfen bulunmazlar.

Bir bitki örtüsünün vejetasyon olup olmadığını anlamak için 2 kritere bakılır.

a) Doğal bitki örtüsü olması: Bitkilerin insan müdahalesi olmadan bulunduğu ortamda yayılış göstermesi.

b) Süreklilik göstermesi: Örneğin Amanos Dağlarındaki Pinus brutia orman formasyonları dağlarda geniş yayılış gösterir, süreklilikten kasıt budur.

Not: En büyük çevre kirliliği vejetasyonun tahribidir.

Böcekler, Kanatları ve Evrimi