Streoit Hormonlar

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Streoit Hormonlar

Steroid Hormones

Steroid hormon, steroid olarak bilinen kimyasal bileşik sınıfına ait herhangi bir hormon grubu. Üç "steroid salgı bezi" (adrenal korteks, testisler ve yumurtalıklar) ve plasenta tarafından gebelik sırasında salgılanırlar. Tüm steroid hormonları kolestrolden türemiştir. Kan aracılığı ile hedef organların hücrelerine taşınırlar ve burada çeşitli fizyolojik fonksiyonların düzenlenmesini sağlarlar.

Kaynak: Brittanica.com