Sorulara Dön
Teoloji & Din Felsefesi

Tanrı var mıdır? Kanıtlar nedir?

Tanrı varmı?

3,098 görüntülenme
Hatırla
Takip

Varoluş ve niteliği üzerine yapılacak değerlendirme, varoluşa ait özellikleri referans alan kanıtlarla desteklenemez.

Ulaşılmak istenen sonuç, yorum yapılan yapı üstü bir değerlendirmedir çünkü.

Bu anlamda varoluş yorumuna, somut kanıt isteme; anlam açısından çelişkili bir durumu ifade eder.

Varoluşa dair elde edilmiş sonuç, KANAAT, İNANÇtır. Belli bir sonucu benimsemiş kişi, (ne olduğundan bağımsız olarak) net ve somut kanıtları olduğu için değil, elde ettiği bulgulara gözlemlere vs dayanarak KABUL ETTİĞİ için ikna olmuştur.

Tanrının olmadığına somut delil getirilebilir mi?

Hayır. Olduğuna da aynı nedenlerle somut delil getirilemez.

Kişinin hangi sonuca ulaştığından çok, ona nasıl ulaştığı daha önemli bu yüzden.

2,897 görüntülenme

Tanrı var mıdır sorusunun cevabı pek açık net "bilmiyoruz"dur. Bu soruya farklı cevaplar veriliyor olabilir ama ne "var" diyenler, ne de "yok" diyenler bu cevaplarını, tüm dünya insanlarının hemfikir olduğu bir ikna edicilikte verememişlerdir. Bu nedenle, bugün için cevap "bilmiyoruz"dur.

Ancak herhangi bir iddianın gerçekliğini, hipotezi öne süren tarafın ispatlaması gerekir. Herhangi bir şeyin yokluğu ispatlanamaz ve zaten ispat da gerektirmez. Bu anlamda eğer bir insan, bir yaratıcının var olduğunu iddia ediyor ise iddiasını kanıtlamakla yükümlüdür. Ve bildiğimiz kadarı ile bir yaratıcının varlığını iddia eden kişi ya da gruplardan hiç biri, tanrının varlığı konusunda herhangi bir bilimsel kanıt sunamamıştır. Hiç bir bilimsel otoritenin, bir yaratıcının varlığını kabul ettiğini, bunun üzerine bilimsel bir yayına imza atıldığını görmedik. O nedenle, yani bir yaratıcının varlığını iddia edenlerin açıklama ve kanıtları ikna edici olmadığı ve bilimsel olarak da dikkate alınıp herhangi bir bilimsel otorite tarafından ispatlanmadığı için bu iddiayı doğru olarak kabul etmek olanaklı değildir.

Ancak bu durum, kesinlikle bir yaratıcının var olmadığı anlamına da gelmez. Var olduğunu ispatlayamadığımız için, bugünün bilgi ve veri düzeyi ile mevcut durumu kabullenmemiz gerektiği sonucunu ortaya çıkarır.

2,476 görüntülenme

merhabalar Emircan Çikoğlu

bir insanın tanrı inancı, yada bir dine mensup olmak için gereken kanıtı kendine özgüdür. yani rasgele birisi çıksa ve buraya inanmak için kendince gerekli olan kanıtı anlatsa, sen yada bir başkası için aynı derecede yeterli bir kanıt olmayabilir.

bu yüzden bir tanrı inancının büyük çoğunluğu kültürden gelir. bir takım insanların paranormal olaylar yaşadığını dinledim, bana çok anormal gelmesede onlar için tanrıya inanma sebebi, bazı insanlar hayatlarındaki tesedüfler ve bazı gerçekleşmesi zor olaylar tanrının varlığını gösterir, bazıları bilim nedir ilim nedir bilmez, çevresindeki her şeyin gercekleşmesi için sanki ona olağan üstü bir güç olması gerekir gibi düşünür.... bu liste uzar gider.

benim kendi şahsi fikrim ise, fiziksel dünyadan yola çıkarak fizik dışı bir varlığın kanıtlanmasının imkansız olduğu yönünde. olağan üstü şeylere inanmam için olağan üstü kanıtlar isterim ve görene kadarda benim için birer zırva olarak kalacaktır din, tanrı, cin, peri vb. …..

1,984 görüntülenme

İyi günler,

Tanrı bilimle kanıtlanmamıştır. Din ya da inanç, bilimden ayrıdır. Bu nedenle herkes tanrı var ya da yok şeklinde görüş belirtebilir ve kanıtlamak zorunda değildir. Din bilim değildir. Din ve inanç insanın duygularıdır. Düşünen bir insan çeşitli duygular hisseder. Örneğin bence bir tanrı var. Tanrı sonsuzluktur ya da kendi kendini sürekli olarak yaratan bir varlıktır. Bu benim hislerim. Doğaldır ki bilimsel olarak tanrı yoktur. Çünkü kanıtlanmamıştır. Günlük yaşamda gülmek, ağlamak, şaşırmak gibi doğal hislerin yanında tanrının varlığı da hissedilebilir bence. Tanrının varlığını herkes hissetmez.

Tüm bunların yanında eğer bir gün bilimsel olarak tanrının varlığı kanıtlanır ya da evreni yaratan varlık bulunursa sorunun yanıtını alırız. Evreni yaratan varlık kanıtlansa bile aynı zamanda tanrı da var olabilir tabi. Dünya'da yaşayan hiçbir insanın çözemeyeceği denli büyük bir evrende olduğumuz için başka evrenlerin de varlığı ve başka gezegenlerde yaşayan akıllı varlıkların bizi uzaktan yönlendirmesi, tanrının varlığını gizlemesi ya da bu evrenin yaratıcısını bilmesi de mümkün.

Sonuç olarak bilimsel olarak tabi ki tanrı yoktur. Olsaydı zaten bunu herkes bilirdi. Tanrının varlığı sadece bir histir. Birçok insan bunu hisseder, ben de hissediyorum. Ben bunu Türk olmama ve Gök Tanrı inancıma bağlıyorum.

Mutlu, sağlıklı ve umut dolu günler dilerim.

TANRININ VARLIĞI:

Allah (c.c) ve Evreni ezeli ve ebedidir.Yani sonsuz zamandan beri Tanrı ve evren vardır ve sonsuzluğa kadar devam edecektir. Zaman ve mekan ile ilişkili değildir. Big Bang sadece bir olaydır. Zaten ezelden beri var olan bir evrende herzamanki gibi reaksiyona giren bir tepkimedir. Evrende her madde ve yaşam formu Tanrının bir silhuetidir. Kuvantum evreninde, maddenin en küçük atom parçacıklarından kuarkların sistematiği ile devasa evrende herşeyin sistematiği aynıdır. Dinler ve ibadet iyilik, doğruluk ekseninde tercihler yapan araçlardır. İlim ve bilim, deneysel, teorik ve pratik göstergelerle Tanrının varlığını anlamamıza yardımcı olur.

SONSUZLUK KAVRAMI:

Bir tekerkek veya daire çevresinde koştuğunuzu düşünün, bu koşu hiç bir zaman bitmeyecek ve sonsuza dek devam edecektir. Sonsuz döngü olacaktır.

Bir elmayı ikiye bölün ve çıkan parçaları tekrar ikiye bölün bu işlem sonsuza dek sürer. Yani kuarklarda bölünür sonlanmaz. Bunun tam tersi olarak bir sayıyı 2 ile çarpın. Her seferinde çıkan sayıyı tekrar iki ile çarpın. İşlem sonsuza kadar devam eder.

Sonsuzluk kavramını kısaca böyle anlattıktan sonra Evrenin sonsuzlukla ilişkisine bakalım.

TEKLİK KAVRAMI:

İlk ve tek atom hidrojen:

Şimdiki bilinen evren ile ilgili teoriye göre büyük (big bang) patlamasıyla kuarklar gibi değişik özelliklerde küçük parçacıklar birleşip protonları oluşturdular ve tek protondan oluşan çekirdekleriyle hidrojen atomları meydana geldi.Ezelden beri bir döngü halindedir. Nükleer füzyon tepkimeleri şeklindedir. (Helyum-Hidrojen dönüşümü)

Hidrojen atomunun 3 izotopunda elektron ve nötron sayıları değişirken proton sayısı bir tane kalmıştır.

Evrende ilk oluşan atom hidrojen atomudur. Tek proton ve tek nötron olarak ortaya çıkmıştır. Protium izotopudur. Ezelden beri aynı şekilde sonsuz bir döngü halindedir.Nükleer füzyon tepkimeleri şeklindedir.(Helyum-Hidrojen dönüşümü)

Sonra diğer izotopları, deuterium ve trityum oluşmuştur.

Son zamanlarda bilim insanları çoklu evren teorisini ortaya koymaktadır. Bu modellemede sonu gelmeyen çoklu evrenlerin varlık teorisi de sonsuzluk kavramını daha belirgin hale getirmektedir. Her evrenin bir big bang patlaması ile oluştuğunu varsayarsak belirsiz ve sonsuz sayıda big bang lere ulaşırız. Bu durumda bunun ne başı nede sonu olacaktır. Dolayısı ile bu durum, evrenin sonsuz olduğuna dair daha iyi ve anlaşılır bir arguman olarak karşımıza çıkmaktadır.

TEKLİK KAVRAMI VE TESADÜFLİK:

DÜNYANIN HER YERİNDE DİŞİ VE ERKEK CANLI SAYISI EŞİT SAYIDA DOĞMAKTA VE ÖLMEKTEDİR. AKSİ TAKDİRDE KAOS OLURDU.

Hücre tek bir sperm ile döllenir. Çoklu döllenme tesadüfilik kavramını açıklar. Bazı olaylar ve gelişmeler bell bir oranda tesadüfi olarak karşımıza çıkmaktadır. Yaratıcı güç bir denge unsurudur.

Kazalar, hastalıklar, zenginlik, fakirlik, şans gibi kavramları içeren sebep sonuç ilişkilerini düzenler.

Kuvantum mekaniğinde bir kuark aynı anda başka yerlerde olabilmektedir. Dolayısı ile yukarda bahsedilen bu kavramlar belirli bir oranda tesadüfi bir oluşum (Şans) içinde bırakılmıştır. Kısmen de şansı arttırmak veya azaltmak, canlı ve cansız tüm varlıkların davranışlarına ve etkileşimlerine bırakılmıştır.

Bazı canlıların yeteneklerinin doğuştan farklı olması veya tüm varlıklardan bahsedersek; kurak veya verimli toprakların, yağışlı ormanlı bölgelerin kısmen belirli kriterler dahilinde ve sorgulanacak seviyede çeşitli bölgelerde tesadüfen oluşumu gibi örneklerden bahsedebiliriz.

Ancak bir hedefe ulaşmak veya bir şeyi elde etmek için çok yönlü, iyi, kötü yollardan geçerek erişme şansını artırmamıza sebep olacak imkanlar tanınmıştır.

Burada öncelikle ulaşılabilir, anlaşılabilir, gerçekçi, kapasite oranında bir hedef ve planlama olmalıdır.

Derin bir dereden veya nehirden karşıya geçmek için bir köprü inşa edilmiş ise önce köprünün nerede olduğunu bulmamız gerekir.

Buna rağmen köprüyü arayıp bulma zahmetine girmeden kendinize güveniyorsanız yüzerek geçmek isteyebilirsiniz. Burada bazı tehlikeleri göze alarak şansın bir kısmını kendiniz yaratmış olursunuz.

Doktor olmak istiyorsunuz ama ders notlarınız iyi değil. Şansınızı arttımak için, önce en zayıf dersten çalışmaya başlamalısınız. Bazı insanlar bir konuyu bir saate anlarken belki siz iki saate anlayacaksanız. O zaman siz de doğru şekilde iki kat fazla çalışıp konuları anlayarak, şansınızı eşitlemiş veya arttırmış olursunuz.

Bu dünyada herşeye hedef konulup yapılabilir ama canlı veya cansiz hiçbir varlık yaratmak mümkün değildir. Bunu ancak Tanrı yapabilir.

Sorulara Dön