Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Riboflavin

riboflavin

Riboflavin deyimi vitamin yapısında bulunan "riboz" ve flavin" gruplarından gelmektedir. B2 vitamini olarak da bilinir. Bitkiler bu vitamini sentez edebilir. Genç bitkilerde yaşlılara oranla daha çok riboflavin bulunur. Bitkilerin dışında maya ve küflerin birçoğu da riboflavin sentezleyebilir. Hayvanlar tarafından üretilemeyen bu vitamin hayvanların bağırsaklarındaki bakteriler tarafından oluşturulabilir.

Vücutta daha çok oksidasyon-redüksiyon tepkimelerinde görev alır. Yetersizliğinde özellikle dudak, burun ve göz kenarlarında yaralanmalar görülür. Bunun dışında göz damarlarında genişleme ve görme zorluğu da görülebilecek sorunlar arasındadır. Ayrıca riboflavinin demir metabolizmasındaki görevinden ötürü eksikliğinde anemi riskinin arttığı da görülmektedir.

Gereksinimi 0.55mg/1000kkal/gün kabul edilir. En zengin kaynakları ise et, süt ve yumurta gibi hayvansal protein kaynakları kabul edilir.
Flavin adenin dinükleotid(FAD)
Flavin mononükleotid(FMN)
Baysal, A(2011). Beslenme, Hatiboğlu Yayınları, Ankara.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/04/2020 16:13:07 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/6573

“Romantizm asla duyarlılık ile başlamamalıdır. Bilimle başlamalı ve bir yeri mesken edinmeyle sonlanmalıdır.”
Oscar Wilde