Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Protein Sentezi

Protein Synthesis

Canlıların protein yapımı için kullandığı mekanizmanın genel adıdır. Herhangi bir canlı organizmada bulunan tüm proteinler sürekli bir yıkılma ve yeniden yapılma durumundadır. Sentezlenme sırasında, genetik materyalden okunarak üretilen aminoasitler, peptit bağları sayesinde proteinleri oluştururlar.

Beyaz fare vücut proteinlerinin yarısını 17 gün içerisinde yeniler. İnsan için bu süre 80 gün kadardır. Bununla birlikte yıkılma ve yeniden yapılma hızı, tüm proteinlerde aynı değildir. Örneğin insandaki serum proteinlerinin yarısı 10 gün içerisinde yenilenirken, karaciğer proteinlerinin yenilenmesi için 20-25 gün geçmesi gerekir. Kemik proteinlerinde bu süre daha da uzundur.

• Science Direct. Protein Synthesis. (2018, Haziran 17). Alındığı Tarih: 28 Haziran 2019. Alındığı Yer: Science Direct