Paramutasyon

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Paramutasyon

Paramutation

İki alel arasında bir etkileşim olması sonucunda bir alel, diğerinin genetik yapısında bir değişikliğe neden olması sonucu oluşur. Epigenetik bir mekanizmadır.
Paramutasyonun moleküler mekanizması ilk olarak mısır bitkisi üzerinde yapılan analizlerde keşfedilmiştir. Aynı zamanda Drosophila (sirke sineği) üzerindede deneyler yapılmaktadır.

Alleman M, Sidorenko L, McGinnis K, et al. (July 2006). "An RNA-dependent RNA polymerase is required for paramutation in maize".

Nature 442 (7100): 295–8. doi:10.1038/nature04884. PMID 16855589

Proteom

Beril Dursunkaya

2015 ODTÜ Biyoloji mezunudur. UMass'de MBA eğitimini devam ettirmektedir. Evrim Ağacı'nda sözlük yazımı ve geliştirilmesinde rol almaktadır. Ekoloji, çevre ve sürdürülebilirlik özel ilgi alanları arasındadır.