Östrojen

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Östrojen

Estrogen

Estrojenler özellikle kadınlarda cinsel üreme ve gelişiminde önemli olan hormondur. Bunlara ayrıca kadın seks hormonları denir. "Östrojen" terimi, bu gruptaki, estron, östradiol (üreme çağındaki kadınlarda birincil) ve estriol olan kimyasal olarak benzer hormonların tümüne kapsayan genel bir terimdir.
Kadınlarda, östrojen esas olarak yumurtalıklarda, az miktarda yağ hücreleri ve adrenal bezler tarafından da üretilir. Ergenlik döneminin başında östrojen, göğüsler, daha geniş kalçalar, kasık tüyleri ve koltuk altından kıllanma gibi kadın ikincil cinsel özelliklerin gelişmesinde rol oynar.

Kaynak: Live Science