Östrojen

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için evrimagaci@gmail.com üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Estrojenler özellikle kadınlarda cinsel üreme ve gelişiminde önemli olan hormondur. Bunlara ayrıca kadın seks hormonları denir. "Östrojen" terimi, bu gruptaki, estron, östradiol (üreme çağındaki kadınlarda birincil) ve estriol olan kimyasal olarak benzer hormonların tümüne kapsayan genel bir terimdir.
Kadınlarda, östrojen esas olarak yumurtalıklarda, az miktarda yağ hücreleri ve adrenal bezler tarafından da üretilir. Ergenlik döneminin başında östrojen, göğüsler, daha geniş kalçalar, kasık tüyleri ve koltuk altından kıllanma gibi kadın ikincil cinsel özelliklerin gelişmesinde rol oynar.

Kaynak: Live Science