Orak hücre özelliği

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Orak hücre özelliği

orak-hucre-ozelligi

Genetik olarak kalıtılan çekinik hastalık. Kırmızı kan hücrelerinin bir kısmı ya da tamamı orak bir şekile sahip oluyor. Semptomları; acı ve aşırı aneminin yanında kalp, ciğler ve böbrek sorunları. Bu durumda heterozigot özelliğe sahip bireyler ölümcül problemlere sahip oluyorlar fakat sıtmaya karşılık yüksek derecede bağışıklığa sahip oluyorlar. Orak hücre en çok Orta Afrika popülasyonlarında ve ataları bu bölgeden gelen insanlarda gözüküyor. Bu özellik orak hücre anemisi diye de adlandırılıyor.
  1. Palomar.edu