Ökaryot

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Ökaryot

Eukaryotic

Zarlı yapıda organellere sahip hücre tipidir. Genetik materyal, genelde hücrenin merkezinde veya çevresinde bulunan, zarlı bir yapı olan çekirdek içerisinde korunur. Aynı zamanda, bu tip hücrelerden oluşan organizmaları kapsayan Eukaryota taksonomik alanı için de kullanılır. Ökaryot hücreler, genelde prokaryot hücrelerden daha büyüktür. Hemen hemen bütün çok hücreli organizmalar, ökaryot hücre yapısındadır.

Kaynak:

PBS.org

Öjenik

Ovum

Beril Dursunkaya

2015 ODTÜ Biyoloji mezunudur. UMass'de MBA eğitimini devam ettirmektedir. Evrim Ağacı'nda sözlük yazımı ve geliştirilmesinde rol almaktadır. Ekoloji, çevre ve sürdürülebilirlik özel ilgi alanları arasındadır.