Isı şok tepkisi

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Isı şok tepkisi

isi-sok-tepkisi

Isı şok tepkisi her yerde aynı şekilde ve aynı anda olan yüksek korunumlu savunma mekanizmasıdır. Bu mekanizma ile hücreler zararlı durumlardan korunabilir. Bu durumlar ısı şoku, UV ışınları, toksik kimyasallar, enfeksiyon, değişime uğramış ve yanlış yapıya bürünmüş proteinler olabilir. Isı şok proteinleri antijenlerin görevini yapmasına da yardımcı olurlar. Isı şok proteini

Isı şok tepkisi modeli

Yeni Dünya Maymunları

Nokta mutasyonu

Beril Dursunkaya

2015 ODTÜ Biyoloji mezunudur. UMass'de MBA eğitimini devam ettirmektedir. Evrim Ağacı'nda sözlük yazımı ve geliştirilmesinde rol almaktadır. Ekoloji, çevre ve sürdürülebilirlik özel ilgi alanları arasındadır.