NASA'nın 2004'te fırlatılan ve gama ışını patlamalarını izleyen Neil Gehrels Swift Gözlemevi, güneş fırtınaları nedeniyle beklenenden hızlı yörünge kaybediyor ve yıl sonuna kadar atmosfere girecek. Bunu önlemek için NASA, Arizona merkezli Katalyst Space firmasına tam olarak 9 ay önce, Eylül 2025'te Swift'i kurtarma görevi verdi; 30 milyon dolarlık bu sözleşme, uzay tarihinde eşi görülmemiş bir girişimi başlattı.
Katalyst'ın geliştirdiği "Link" adlı buzdolabı büyüklüğündeki uzay aracı, üç iyon motoru, üç robotik kol ve kapsamlı sensörlerle donatılmış. Sıfırdan tasarlanıp bir yıldan kısa sürede fırlatmaya hazır hale getirilmesi, uzay araçları için olağanüstü kısa bir geliştirme süresi. Görev 30 Haziran'da, Marshall Adaları'ndaki Kwajalein Atolü'nden, Northrop Grumman'ın hem son Pegasus XL roketi hem de son L-1011 Stargazer uçağıyla gerçekleşecek. Link, birkaç hafta yörünge testi yaptıktan sonra Swift'e yanaşacak, robotik kollarıyla kavrayacak ve üç aya kadar sürecek yavaş bir yörünge yükseltme manevrası yapacak.
Swift'in vazgeçilmezliği, Hubble ya da Webb'in yapamadığı bir yetenekte gizli: Gama ışını patlaması tespit edildiğinde dakikalar içinde yeniden yönlendirebiliyor. Bu patlamalar, güneşin tüm ömrü boyunca üreteceğinden daha fazla enerjiyi saniyeler içinde açığa çıkarıyor. Swift'in gözlemleri, altın ve platin gibi ağır elementlerin nötron yıldızı çarpışmalarında üretildiğini kanıtladı; 2022'de ise "BOAT" (Brightest of All Time) lakaplı tarihin en güçlü uzay patlamasını yakaladı. Görev başarılı olursa Swift en az 5 yıl daha bilim üretecek.