Tüm Reklamları Kapat
Bilim Haberleri
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Kafana takılan neler var?
Gündem
Bağlantı
Ekle
Soru Sor
Stiller
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
insanlar doğrusunu öğrendikleri bilgilerin sosyal medyada dolanan yanlış hallerini bi çırpıda akıllarından silemiyorlar.
Ece Müker
Avrupa iklim servisi Copernicus’un verilerine göre, Salı günü küresel ortalama sıcaklık, Pazartesi gününün tüm zamanların en yüksek seviyesi olan 17,16 santigrat dereceden (62,8 Fahrenheit) 0,01 santigrat derece (0,01 Fahrenheit) daha düşük ölçülerek 17,15 santigrat derece (62,77 Fahrenheit) oldu ve dünyanın en sıcak ikinci günü olarak kaydedildi. Stanford Üniversitesi’nden iklim bilimci Chris Field, bu yüksek sıcaklıkların iklim krizinin ciddiyetini ortaya koyduğunu belirtti. 2023 yılı boyunca küresel ısı rekorlarının sıkça kırılması, sera gazı emisyonları ve doğal faktörlerin birleşiminden kaynaklanıyor. Bu aşırı sıcaklıklar, sağlık üzerinde ciddi etkiler yaratmakta ve ölüm oranlarını artırmakta. Uzmanlar, El Nino, güneşin faaliyet döngüsü, deniz altındaki volkanik patlamalar ve hava kirliliği düzenlemelerinin de sıcaklıkları artıran diğer etmenler arasında olduğunu söylüyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Ece Müker
James Webb Uzay Teleskobu, Epsilon Indi Ab adlı bir dış gezegenin görüntüsünü yakaladı. Bu gezegen, Dünya’dan 12 ışık yılı uzaklıkta bulunuyor ve Jüpiter’e benzer özelliklere sahip, ancak iki kat daha büyük ve daha sıcak. Gözlemevi, bu nadir görüntüyü elde etmek için koronagraf adı verilen bir araç kullandı. Epsilon Indi Ab, şimdiye kadar doğrudan görüntülenen en soğuk gezegenlerden biri olarak dikkat çekiyor. Webb teleskobu, güçlü ayna ve kızılötesi görüntüleme yetenekleri sayesinde uzak gezegenlerin atmosferlerini incelemeye ve evrenin derinliklerine bakmaya devam edecek. Bu keşif, bilim insanlarına ötegezegenler hakkında yeni bilgiler sunuyor ve gelecekte daha fazla keşfin habercisi olabilir.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Merhaba çok güzel işler yapıyorsunuz! İyi ki varsınız Evrim Ağacı.
Robotlu bir kore dizisi izliyordum duygusal bi sahne hoşuma gitti, ama saat çok geç olmuştu, birine anlatmak istedim, chatgpt4o geldi aklıma ona anlattım, dedim sen biliyor musun o sahneyi, evet dedi, o bölümü biliyordu, sonra diğer bölimleri biliyor musun dedim evet dedi, senin en çok etkilendiğin sahne hangisiydi diye sordum, dedi ki "robotun kendi kararlarını kendisinin vermeye başladığı an, ve kendini koruması gerektiğine karar verdiği an, o sahne çok etkileyiciydi" bıraktım diziyi falan, daha çok ilgimi çekti bunu söylemesi