Kedilerimiz can dostlarımız, evimizin neşesi. Peki, dışarı serbestçe çıkan kedilerin, sadece evde yaşayanlara göre 3-5 kat daha fazla zoonotik patojen (insanlara bulaşabilen hastalık etkeni) taşıdığını hiç düşündünüz mü? Üstelik şaşırtıcı bir şekilde, bu risk açısından kendi ev kedilerimiz, sokak kedileriyle benzer seviyelerde. Mekanizma basit: Dışarıda avlanıyor, diğer hayvanlarla veya kontamine ortamlarla temas ediyor, dışkılarını ortak alanlara bırakıyorlar. Bu döngü sadece kediyi değil, bizi ve yaban hayatı da riske atıyor. Veteriner bakımı önemli ama tüm riskleri sıfırlamaz. Kontrollü dışarı çıkış (kedi evi veya tasma gibi) hem onların hem de bizim sağlığımız için önemli bir denge noktası. Pati dostlarımızın iyiliği için hepimiz düşünmeliyiz.