Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Gündem
Bugün Türkiye'de bilime ve bilim okuryazarlığına neler katacaksın?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
bence pişmiş et kokusunun ağız sulanmasına yol açmasının sebebi evrimsel süreçte kazanılmış bir davranış
Aya Bakış açısı
Christ Episcopal Kilisesi'ndeki bir inşaat ekibi, bir manolya ağacını sökerken asırlık eserlerden oluşan bir hazineye rastladı. Rahip Daniel Cenci ve cemaat üyeleri, 1700'lerin başından 1800'lerin ortalarına kadar uzanan çanak çömlek, tabak, cam eşya ve hayvan kemikleri ortaya çıkardı. Bu alan, muhtemelen 1800'lerin başında orada yaşamış olan varlıklı bir adam olan George Davis'e ait eski bir evle ilişkili bir kök mahzeni ya da sarnıç olabilir. Kilisenin yaklaşan 200. yıldönümüne denk gelen bu keşif, bölgenin zengin tarihine ışık tutuyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Az önce 'miting' kelimesinin İngilizce ve Fransızca'da kullanılan 'meeting' kelimesinden türediğini fark ettim
Leeds Üniversitesinden araştırmacılar, Alzheimer hastalığı olan bir beyindeki protein yapılarını gözlemlemek için kriyo-elektron tomografisi kullandılar. Çalışma, β-amiloid ve tau proteinlerine odaklanarak, bu proteinlerin düzenlenişlerini ve yeni moleküler yapılarını ortaya çıkardı. Bu önemli gelişme, Alzheimer hastalığındaki protein etkileşimleri hakkında yeni bilgiler sağlıyor. Bu teknik, nörolojik bozukluklar için yeni tedavilerin ve tanı yöntemlerinin geliştirilmesini hızlandırabilir.
Ece Müker
Yeni bir çalışma, yaşamın beklenenden çok daha erken ortaya çıktığını gösterdi. Bilim insanları, mevcut organizmaların genomlarını inceleyerek, son evrensel ortak atanın (LUCA) 4,2 milyar yıl önce ortaya çıktığını belirledi. Bu, Dünya’nın henüz oluşum aşamasında olduğu bir dönemdir.

Çalışma, LUCA’nın bir prokaryota benzediğini, oksijene bağımlı olmadığını ve metabolik süreçlerinin asetat ürettiğini ortaya koydu. Ayrıca, LUCA’nın virüslere karşı erken bir bağışıklık sistemine sahip olduğunu gösterdi. Bu bulgular, yaşamın Dünya’da hızlı bir şekilde geliştiğini ve başka gezegenlerde de benzer ekosistemlerin hızla oluşabileceğini ima ediyor.

Araştırma, moleküler saat yöntemiyle ve evrimsel modelleme kullanılarak yapıldı ve Dünya’nın erken dönemlerinde yaşamın gelişimine dair önemli içgörüler sağladı. Bu da, evrenin diğer bölgelerinde yaşamın var olabileceği olasılığını güçlendiriyor.