EvrimAgaci.org: Yeni Albümler, Düzenlemeler ve Güncellemeler (28.11.2014)

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrim Ağacı ekibi olarak gelecek haftalarda sitemizde bazı geliştirmeler yaparak, daha işlevsel ve kolay hale getirmeyi hedefliyoruz. Üst menünün bilim dallarına ayrılması ve özellikle makalelerimize erişimin kolaylaştırılması gibi bir hedefimiz var. Bu süreçte, Evrim Ağacı'nın en kapsamlı içeriklerinden biri olan Fotoğraf Albümleri'mizi elden geçirip düzenliyoruz. Çok yoğun bir bilgi akışı olduğu ve Türkçeye kazandırılan yüklü miktarda bilgi sitemizde arşivlendiği için, albümler de zaman içerisinde birbirine karışabiliyor. :) Ancak tam da adımıza uygun bir şekilde, var olan albümlerimiz belli olgunluğa erişinde yeni dallar veriyor ve alt başlıklara ayrılıyor. Bunu bizzat görmek, Evrim Ağacı'nın gerçekten de hızla büyüdüğünün en güzel göstergelerinden birisi...

Dahası, aşağıda listelediğimiz yeni albümlerimizden de görebileceğiniz gibi, kapsadığımız bilim dallarının sayısı da hızla artıyor, hatta bu sınırları aşmaya bile başladık diyebiliriz. Türkiye'nin en büyük, en güvenilir ama her şeyden önemlisi en özgün, halkın en kolay anlayabileceği dilde bilimi ulaştıran, halkın öğrenebilmesi için bilim yapan, bilimsel gerçekleri söylemekten korkmayan, anaakım medyanın aracı haline gelmiş bilimi değil, akademik bilimi insanlarımıza aktaran bilim sitesi olmak yolunda elimizden geleni ardımıza koymamayı sürdüreceğiz. :)

Eğer belli bir alanda en azından lisans düzeyinde akademik arkaplanınız bulunuyorsa ve Evrim Ağacı'na kendi araştırmalarınızla katkı sağlamak istiyorsanız, çalışmalarınızı [email protected] adresine gönderebilirsiniz.

Her neyse, bazı bağlantılar vererek birkaç güncellemeden bahsetmek istiyoruz, aradığınız şeylere ulaşmanızı kolaylaştırabilir:

1) Var olan bütün Fotoğraf Albümlerimize buradan ulaşabilirsiniz: http://www.evrimagaci.org/fotograf

2) Bütün makalelerimize buradan ulaşabilirsiniz: http://www.evrimagaci.org/sayfa/makale-arsivi

Ayrıca Arşiv'i okumak konusunda bazı tavsiyelerimize buradan erişebilirsiniz: http://www.evrimagaci.org/sayfa/arsivi-okumak

3) İnternet sitemizin derinliklerine dalmadan önce, aklınızda bulundurmanızı önemle rica ettiğimiz bazı uyarılarımızı buradan okuyabilirsiniz: http://www.evrimagaci.org/sayfa/makalelerimiz-hakkinda-resmi-aciklama

4) Sözünü ettiğimiz gibi, var olan albümlerimiz içerisinden bazı yeni albümler doğru, dallandı ve kendi yollarında evrimleşmeye başladılar. Bunların bir listesi şöyle:

- Fizik albümümüz 3'e bölündü:

* Astronomi: Gök Cisimlerinin Özellikleri, Evrimi ve Bilimi (http://www.evrimagaci.org/fotograf/35)

* Kozmoloji: Evrenin Doğumunun, Dokusunun ve Evriminin Bilimi (http://www.evrimagaci.org/fotograf/112)

* Fizik: Temel Fizik, Newton Fiziği, Görelilik Teorisi ve Kuantum Mekaniği (http://www.evrimagaci.org/fotograf/111)

- Diğer yeni albümlerimiz şöyle:

* Genetik ve Epigenetik (http://www.evrimagaci.org/fotograf/27)

* Felsefe: Bilginin, Varoluşun, Etiğin, Mantığın, Dilin, İnançların ve Bilimin Sorgusu (http://www.evrimagaci.org/fotograf/85)

* Bilim Tarihi: Bilimin Aydınlık Geçmişi ve Bugünü (http://www.evrimagaci.org/fotograf/76)

* Ekoloji: Canlıların Birbirleri ve Çevreleriyle Etkileşimi (http://www.evrimagaci.org/fotograf/110)

* İklim ve Doğa Olayları (http://www.evrimagaci.org/fotograf/98)

* Matematiğin Baş Döndürücü Dünyası (http://www.evrimagaci.org/fotograf/108)

* Mikrobiyoloji: Mikrobik Dünyanın Efendileri (http://www.evrimagaci.org/fotograf/97)

* Uygulamalı Bilimler: Mühendislik, Mimarlık ve Teknoloji (http://www.evrimagaci.org/fotograf/40)

* Tıp: Hastalıklar, Sorunlar, Sendromlar, Farklılıklar ve Tedaviler (http://www.evrimagaci.org/fotograf/46)

* Beslenme ve Diyet: Yediğimiz Besinleri Tanıyalım! (http://www.evrimagaci.org/fotograf/66)

* Ebeveynler, Yavrular ve Doğumlar (http://www.evrimagaci.org/fotograf/74)

- Bazı albümlerimiz diğer albümlerle birleştirildikten sonra kaldırıldı. Kaldırılan albümlerimiz:

* Albino Hayvanlar

* Etik Sorular

* Doğanın En İyi Anne-Babaları

* Doğum Öncesi ve Doğumlar

* Bilimde Bu Hafta/Ay

* Bilimin Özel Günleri

* Bilim Tarihinde Bugün

* "Doğa Bir Savaş Alanıdır." Charles R. Darwin

* Ayrıca "Çeviri Haberleri ve Evrim Ağacı Tarafından Hazırlanan Haberler" albümümüzün içerikleri uygun albümlere dağıtılarak kapatılmıştır. Bundan böyle çeviri haberleri ayrı bir albümde toplanmayacak, var olan albümler içerisine dağıtılacaktır.

Bu süreçte güncellemeler ve albüm düzenlemeleri devam edecektir. Sizleri de aralıklarla gelişmelerden haberdar edeceğiz.

Sevgiler, umarız faydalı olacaktır.

Not: Albüm açıklamalarında şu anda bazı hatalar ve eksikler olabilir. Lütfen albümlerin açıklamalarını dikkate almayınız. Teşekkürler.

İnternet, Çilek ve Evrim