Evrim Ağacı

Engelli Ördek Buttercup'a Bilim İnsanları El Uzattı!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Doğuştan gelen gelişimsel bir bozukluk sebebiyle bir ayağı ters yönde gelişen Buttercup isimli ördek, büyük acılarla yürüyebiliyordu. Bilim insanları zavallı ördek için yardım kararı alarak yapay bir bacak geliştirdi.

Bir lise biyoloji laboratuvarında doğan Buttercup, bacağının ona zorluk çıkarmaya başlamasından sonra hemen veterinere götürüldü. Veteriner bacağın iyileştirilemeyeceğini fark edince, yayılmaya başlayan enfeksiyonları durdurmak adına bacağı kesme kararı aldı. 2013'ün Şubat ayında bacağı kesilen Buttercup'ın yardımına NovaCopy firmasından bilim insanları yetişti. Tamamen ücretsiz olarak Buttercup'a yürüme yetisini geri kazandıracak 3 boyutlu bir bacak basma kararı alan firma, Buttercup'ın kız kardeşi Minnie'nin bacağını örnek alarak bir ördek bacağı üretti. Esneklik amacıyla silikondan yapılan bacağın gerçeğine en yakın hale gelmesi için birkaç defa üretmek gerekti, sonunda da başarıldı.

Bilim insanlarının çabası sayesinde Buttercup artık normal şekilde yaşamını sürdürüyor

• M. Starr . Disabled Duck Gets New 3D-Printed Foot. (2020, Nisan 30). Alındığı Tarih: 30 Nisan 2020. Alındığı Yer: CNet | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 09/07/2020 17:45:03 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1301

“Bilimin sahtebilimden çok daha şaşırtıcı olduğunu düşünüyorum. Hem bilimin sahtebilim üzerine ek bir özelliği daha vardır: Gerçektir.”