Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı

Cis-düzenleyici element

İngilizce

cis-duzenleyici-element

Açıklama

Cis-düzenleyici elementi, DNA'nın veya RNA'nın bir bölgesidir ve genlerin ifadesini düzenlemeye yararlar. Genlerin kodlanan bölgelerinin upstream veya downstream bölgelerinde olabileceği gibi kodlanmayan (intron) bölgelerinde de olabilirler. Wray GA (2007). "The evolutionary significance of cis-regulatory mutations". Nature Reviews Genetics 8 (3): 206–216.

Terimin Kullanıldığı İçerikler
Tüm İçerikleri Göster

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 18/01/2021 21:22:35 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/6736

Evrim Ağacı
Not Ekle

“...ama ben biliyorum ki Dünya küreseldir. Çünkü ben, Dünya'nın Ay üzerindeki gölgesinin şeklini gördüm.”
Ferdinand Magellan