Tüm Reklamları Kapat

Çin'de 2,1 Milyon Yıllık Taş Aletler Bulundu!

Çin'de 2,1 Milyon Yıllık Taş Aletler Bulundu! Nature News
2 dakika
2,514
Tüm Reklamları Kapat

2,1 milyon yıllık taş aletler, öncül insanların Doğu Asya'ya düşünülenden çok daha önce vardıklarını gösteriyor.

Nature dergisinde yayınlanan makaleye göre, homininler Asya'ya en az 2,1 milyon yıl önce ulaştı. Bulunan taş aletler, şu an için Afrika dışındaki insan varlığına dair en erken iz niteliğinde.

Tüm Reklamları Kapat

Diğer bilim insanları da, hem bulunan taşların erken insanlar tarafından yapıldığı, hem de tarihin doğruluğu konusunda ikna olmuş durumda. Fakat bu taş aletleri hangi insan türünün yaptığı henüz belirsiz. Muhtemelen bu aletleri yapan insan türü, Afrika'yı da ilk terk eden insan türüydü.

Bu bulgudan önce, Afrika dışındaki en erken hominin izleri Dmanisi, Gürcistan'da bulunan 1,85 milyon yıl öncesine ait ve Çin'in güneydoğusunda bulunan 1,7 milyon yıl öncesine ait fosillerdi.

Tüm Reklamları Kapat

Çin'in merkezinde bulunan Shangchen adı verilen arkeolojik alandaki 2004 ila 2017 yılları arasında yapılan kazılarda elde edilen aletleri tarihlendiren araştırıcılar, bu taş aletlerden en genç olanların 1,26 milyon yıl, en eski olanların ise 2,12 milyon yıl öncesine ait olduklarını keşfettiler.

En erken buluntuların yerleri ve tarihleri. (Kırmızı noktalar, insan fosillerini; mavi noktalar, taş aletleri simgeliyor.)
Nature News

Austin'deki Teksas Üniversitesinden antropolog John Kappelman, alandaki en eski tabakaların, bölgede yapılan aktif tarım nedeniyle erişilemez olduğunu söylüyor. Bu da 2,12 milyon yıldan daha öncesine ait kanıtların da bulunma ihtimalini öne çıkarıyor.

Buluntuların önemi ise, öncül insanların Afrika'dan çıkış tarihini daha geriye çekmesi. Daha önce, en erken buluntular olarak bilinen Dmanisi fosilleri baz alınarak, erken insanların, Afrika'dan 1,8 milyon yıl civarı bir zaman önce çıktıkları düşünülüyordu. Bu taş aletler bunu neredeyse 300 bin yıl geriye çekmekle kalmıyor, ayrıca Afrika'dan çıkışın daha da erken tarihler olabileceği fikrini öne çıkarıyor.

Bunun yanı sıra hangi öncül insan türünün bu aletleri yaptığı ve aynı zamanda Afrika'dan erken bir dönemde çıktığı konusunda da tartışmalar oldukça ilginç olacak gibi görünüyor.

Taş aletlerden örnekler:

Tarihlendirilen dönemler: a,b,c,d,h,i; 2,09-2,12 myö. e; 1,95-2.09 myö. f,j; 1,59-1,65 myö. g; 1,73-1,80 myö.
Zhu et al., 2018

1. Türev İçerik Kaynağı: Nature News | Arşiv Bağlantısı
  • Colin Barras. Tools From China Are Oldest Hint Of Human Lineage Outside Africa. (11 Temmuz 2018). Alındığı Tarih: 12 Temmuz 2018. Alındığı Yer: Nature News | Arşiv Bağlantısı
  • Zhaoyu Zhu, et al. (2018). Hominin Occupation Of The Chinese Loess Plateau Since About 2.1 Million Years Ago. Nature. | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 10/06/2023 07:30:25 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7279

Kurt
Araba Tekerleği Yuvarlak Olmak Zorunda mı? Üçgen Tekerlek Mümkün mü?
Büyük Patlama Neden Evrenin Başlangıcı Olamaz?
Detoks Saçmalığı: Vücudunuzu Toksinlerden Nasıl Arındırırsınız?
Evrene Dair 7 Sorunuza 7 Cevap! | Sorun Var #5

K. T. Özdoğan. Çin'de 2,1 Milyon Yıllık Taş Aletler Bulundu!. (12 Temmuz 2018). Alındığı Tarih: 10 Haziran 2023. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/7279
Özdoğan, K. T. (2018, July 12). Çin'de 2,1 Milyon Yıllık Taş Aletler Bulundu!. Evrim Ağacı. Retrieved June 10, 2023. from https://evrimagaci.org/s/7279
K. T. Özdoğan. “Çin'de 2,1 Milyon Yıllık Taş Aletler Bulundu!.” Edited by Kadir Toykan Özdoğan. Evrim Ağacı, 12 Jul. 2018, https://evrimagaci.org/s/7279.
Özdoğan, Kadir Toykan. “Çin'de 2,1 Milyon Yıllık Taş Aletler Bulundu!.” Edited by Kadir Toykan Özdoğan. Evrim Ağacı, July 12, 2018. https://evrimagaci.org/s/7279.