Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı

Başlatıcı

İngilizce

Promoter

Açıklama

Gen ifade sürecinde RNA polimeraz için başlangıç bağlanma noktasıdır. DNA yazılımı sırasında RNA polimeraz ve diğer görevli proteinler (transkripsiyon faktörleri) ilk olarak genin 5' ucundaki başlatıcıya bağlanırlar.

• T. Lagrange, et al. (1998). New Core Promoter Element In Rna Polymerase Ii-Dependent Transcription: Sequence-Specific Dna Binding By Transcription Factor Iib. Genes & Development, sf: 34-44. doi: 10.1101/gad.12.1.34. | Arşiv Bağlantısı
  • S. T. Estrem, et al. (1999). Bacterial Promoter Architecture: Subsite Structure Of Up Elements And Interactions With The Carboxy-Terminal Domain Of The Rna Polymerase Α Subunit. Genes & Development, sf: 2134-2147. doi: 10.1101/gad.13.16.2134. | Arşiv Bağlantısı
  • S. T. Smale, et al. The Rna Polymerase Ii Core Promoter. (15 Kasım 2020). Alındığı Tarih: 15 Kasım 2020. Alındığı Yer: Annual Reviews | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 26/02/2021 12:04:48 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5919

Notlarım

“Özgürlük yalnızca insanların hükümetlerin çekidüzen verdikleri yerlerde bulunur.”
Woodrow Wilson