Başlangıçtan Gen Tahmini

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Başlangıçtan Gen Tahmini

'Ab Initio' Gene Prediction

Genlerin fonksiyonuna veya organizmanın genetiğine dair herhangi bir bilgi olmamasına rağmen, belirli genleri tespit etmek için kullanılan bir işlemsel biyoloji tekniğidir. Bu başarılabilmektedir, çünkü eksonlar, intronlar, başlatıcılar (İng: promoter) gibi farklı gen özellikleri, DNA dizilimindeki eşsiz şablonlarla ilişkilidir.

• Washington.edu. Ab initio gene prediction. (2018, Ağustos 06). Alındığı Tarih: 06 Ağustos 2018. Alındığı Yer: Washington.edu