Ardıllık

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

succession

Ortamdan (canlı yaşamayan alan) çevreye (canlıların yaşayabildiği alan) dönüşen bir alandaki bitki örtüsünün, ortamın ekolojik koşullarının değişmesiyle sıralı değişimidir. Süksesyon olarak da isimlendirilir.

İkiye ayrılır:

a. Birincil Ardıllık: Canlılığın bir bölgede başlamasıyla orada gelişim gösteren algler, likenler, sucul habitatlarda ise yüzen bitkilerdir.

b. İkincil Ardıllık: Ortamda var olan bitki örtüsün tahribiyle tahrip olan bitki örtüsünün yerine yeni bitkilerin gelip süksesyonal evreyi yeniden biçimlendirmesidir.

Kaynak: Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü -Vejetasyon1- ders notları