Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı Bilim Sözlüğü dahilindeki bir terimdir. Sözlüğümüzü kullanarak bilimsel terimlerin anlamlarını ve yabancı dillerdeki karşılıkların görebilirsiniz. Ayrıca bu terimler, diğer içeriklerimiz içerisinde geçtiklerinde, okurlarımıza kolaylık olması ve yol göstermesi açısından açılır-kapanır bilgi kutusu olarak gösterilmektedir.

Akyuvar (Lökosit)

Leucocyte (Leukocytes)

Beyaz kan hücreleridir. Vücudu çeşitli mikroplardan korurlar. Bu, ya mikroplarla savaşarak ve onları uzantıları içine alarak yutarak (fagositoz), veya mikroplara karşı kana panzehir gibi antitoksin salgılayarak gerçekleşir.

• Nötrofiller: Bakterileri ve mantarları yok eder. Enfeksiyon sırasında ilk basamak savunmayı gerçekleştirirler.
  • Lenfositler: Antikor üreterek bakteri, virüs ve diğer zararlı canlılara karşı vücudu korurlar.
  • Monositler: Kandaki bakterileri öldürür. Diğer beyaz kan hücrelerine göre daha uzun yaşarlar.
  • Özonofiller: (Eozinofil) Parazitler ve kanserli hücrelerle savaşır.
  • Bazofiller: Histamin salgılayarak alerjenlere karşı savaşırlar.
Kan Hücreleri ve Beyaz Kan Hücreleri Tipleri
Dr. Özdoğan
  • Z.Yao, et al. Leucocyte. (2015, Eylül 10). Alındığı Tarih: 24 Eylül 2019. Alındığı Yer: Science Direct
  • University of Rochester Medical Center. What Are White Blood Cells?. (2019, Eylül 24). Alındığı Tarih: 24 Eylül 2019. Alındığı Yer: University of Rochester Medical Center

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/11/2019 23:15:25 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5712

“Her şey değişir. Değişmeyen tek şey değişimdir.”
Heraklitos