Zalim Dünya ve Zavallı Plüton

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Harika bilim karikatürleri çizen Awkard Yeti, Plüton'un Eylül 2014'te çıkan "yeniden gezegen olacak" söylentileri üzerine bu hoş karikatürü çizdi. Hatırlayacak olursanız, Plüton'un yeniden gezegen statüsüne kabul edileceği iddiası 1 Nisan şakası olarak başlamıştı (şakayı başlatan Uluslararası Astronomi Birliği idi). Sonrasında ise Harvard Üniversitesi Smithsonian Astronomi Merkezi'nde halka açık olarak yapılan münazarada, "gezegen" kavramının ne olduğu tartışılmıştı. Münazara sonunda halka "Plüton sizce gezegen midir?" diye sorulduğunda, ezici bir çoğunluk "evet" diye yanıt vermişti. Halkın bu duygusal isteği, pek de bilimsel olmayan kaynaklarca sanki ciddi bir kabulmüş gibi haber yapılmıştı ve birkaç gün içerisinde tüm Dünya, Plüton'un tekrar gezegen olduğunu sanmıştı. Bunu evrimagaci.org/fotograf/35/6478">buradaki yazımızda detaylıca işlemiştik.

Halbuki Plüton hala bir "cüce gezegen" statüsünde ve muhtemelen hep öyle kalacak. Nedenlerini evrimagaci.org/fotograf/44/6485">buradaki yazımızda anlatmıştık. Artık Güneş Sistemi'nin son gezegeni artık Plüton değil. Plüton'dan hacimce 9788 kat büyük olan Neptün.

Kaynak: From Quarks to Quasars

Darwin'in 16.000 Sayfalık Evrim Çalışmaları Ücretsiz Olarak Yayında!

Elektrik Şoku Araştırması: Başkasını İncitmektense, Kendimizi İncitmeyi Tercih Ediyoruz!